جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آشتیانی

حوزه/ معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین با تاکید بر این که از تمام توان خود برای حفظ عراق استفاده حواهیم کرد، گفت: ایستادگی و تبعیت از فرامین مرجعیت شیعه از سوی مردم عراق موجب پیروزی های ارزشمندی برای آن ها در مقابل داعش شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی شامگاه شنبه در نخستین شب مراسم عزاداری حسینیه شهدای قم، با تاکید بر این که دولت و ملت ایران همواره پشتیبان و حامی مظلومان عالم هستند، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با حیدر العبادی نخست وزیر جدید عراق گفتند «عراق از ما است»؛ و به همین دلیل ما از تمام توان خود برای حفظ آن استفاده خواهیم کرد.

وی هدف گروه های تکفیری و تروریستی را از بین بردن و منحرف کردن اسلام ناب محمدی عنوان کرد و گفت: ایستادگی و تبعیت از فرامین مرجعیت شیعه توسط مردم عراق موجب پیروزی های ارزشمندی برای آن ها در مقابل داعش شده است.

*آماده شهادت هستیم

معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین یکی از اهداف دشمنان را تحرک برای نابودی آثار امام حسین(ع) و اسلام عنوان کرد وافزود: با بیداری امروز جامعه شیعه در مقابل کیدها و طراحی های شوم دشمنان، آن ها به هدف خود دست نیافته اند و ما آمادگی به شهادت رسیدن را همچون گذشته برای احیای امر اهل بیت(ع) و دفاع از اسلام ناب محمدی داریم.

*خون امام حسین(ع) و یارانش اجازه انحراف دین را نداد

حجت ‌الاسلام والمسلمین آشتیانی ایستادگی امام حسین(ع) و یارانش در مقابل دشمنان را موجب ممانعت از انحراف مسیر صحیح دین دانست و ابراز داشت: دشمنان به دنبال از بین بردن دین خدا در روز عاشورا بودند که حضرت سیدالشهدا(ع) و یارانش با نثار خون های پاک خود اجازه تحقق چنین مسئله ای را ندادند.

وی خداوند را حافظ مکتب امام حسین(ع) دانست و گفت: تربت امام حسین(ع) شفا است و امامت در نسل ایشان قرار گرفت تا دین محفوظ بماند که این مسئله را خداوند در راستای فداکاری برای دین به ایشان اعطا نمود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاکیدات ائمه معصومین(ع) مبنی بر برگزاری مجالس سوگواری، اظهار داشت: در روایات اشاره شده است که شعر سرودن، گریه کردن و حضور در مجالس عزاداری از ثواب بسیاری برخودار است.

*مجالس حسینی تقویت کننده شعائر دین است

وی حضور در مجالس سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) را حافظ و تقویت کننده شعائر دینی عنوان کرد و ابراز داشت: با وجود این که رسانه ملی برنامه های مذهبی را برای پخش در شبکه های مختلف در نظر گرفته است که اقدام خوبی نیز می باشد، اما بهتر است مردم با حضور در مجالس امام حسین(ع) موجب احیا و تقویت دین شوند.     

معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حضور مردم در مجالس سوگواری را فرصت خوبی برای تقویت معنویت در زندگی های فردی و اجتماعی دانست و گفت: عزاداری برای حضرت سیدالشهدا(ع) تاثیرات معنوی بسیاری برای مردم دارد.

حجت ‌الاسلام والمسلمین آشتیانی با تاکید بر لزوم حفظ مجالس سوگواری، اظهار داشت: این اقدام، تضمین کننده بقای دین است.

وی همچنین با اشاره به روایتی مبنی بر این که هر فردی که امام حسین را با معرفت زیارت کند از ثواب هزار حج و عمره برخوردار خواهد شد، گفت: رسول اکرم(ص) نیز در حدیثی تاکید کردند هرکسی امام حسین(ع) را زیارت کند من را زیارت کرده است و زیارت من به معنای زیارت خداوند در عرش است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به روایتی مبنی بر این که تلاش برای احیای مجالس اهل بیت(ع) و اشک ریختن برای مظلومیت امام حسین(ع)‌ موجب بخشش گناهان از سوی خداوند و در امان ماندن از آتش جهنم می شود، اظهار داشت: ائمه معصومین(ع) نسبت به زیارت امام حسین(ع) اهتمام خاصی داشتند به گونه ای که امام علی النقی(ع) به سبب کسالت، فردی را به نیابت از خود برای زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) راهی کردند.   

*از سرنوشت گذشتگان عبرت بگیریم

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی در بخش پایانی سخنان خود در تفسیر آیات قرآن کریم به دشمنی شیطان علیه انسان اشاره کرد و ابراز داشت: انسان دشمن قسم خورده ای به نام شیطان دارد و به همین دلیل همواره باید مراقب باشد تا در دام کیدها و وسوسه های آن قرار نگیرد.

وی با اشاره به تعهد انسان ها به خداوند مبنی بر این که از شیطان پیروی نکنند، گفت: مقاومت در مقابل وسوسه های شیطان باوجود داشتن قدرت زیاد، بسیار سخت است و افراد بسیاری توسط این دشمن قسم خورده گمراه شدند که ما باید از سرنوشت آن ها عبرت بگیریم.

انتهای پیام/313 /33

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha