پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 338667
۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴
مهدوی کنی

حوزه/ آیین بزرگداشت آیت الله مهدوی کنی، با حضور نمایندگان مردم خوزستان در خبرگان رهبری، علما، روحانیون، اساتید حوزه و دانشگاه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان استانی، در مسجد اعظم اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، بزرگداشت ارتحال آیت الله مهدوی کنی، عصر امروز با حضور نمایندگان مردم خوزستان در خبرگان رهبری، علما، روحانیون، اساتید حوزوی و دانشگاهی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سایر مسؤولان استانی در مسجد اعظم اهواز برگزار شد.

در این مراسم که شامگاه شنبه سوم آبان ماه، به میزبانی نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد، حضار با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید و صلوات بر محمد و آل محمد(ص)، یاد آن عالم مجاهد و فرزانه را گرامی داشتند.

آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این مراسم با بیان این که در این چند روز اخیر سخنان بسیاری از مناقب و ویژگی های شخصیتی این عالم مجاهد نقل کرده اند، بیان داشت: به راستی که این موضوعات در خصوص ایشان ناکافی بوده است، چرا که ایشان در 83 سال عمر بابرکت خویش از محضر بزرگانی همچون حضرات آیات بروجردی، گلپایگانی، طباطبایی و ... بهره ها برد و بیش از ده ها تالیف داشته اند.

وی با اشاره به فعالیت های سیاسی آیت الله مهدوی کنی، افزود: ایشان در طول زندگی بیش از 20 منصب مهم جمهوری اسلامی را در اختیار داشتند و به همین دلیل بسیاری فکر می کنند که جایگاه ایشان در همین 4 کلمه خلاصه می شود، اما  به یقین این گونه نبوده و یک عالم روحانی می تواند در سایه قال الباقر و قال الصادق(ع) به مراتب عالی علمی و سیاسی هم رسید.

آيت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان نیز در حاشیه این برنامه، با بیان این که آیت الله مهدوی کنی، روحانی مجاهد و فقیهی بصیر به عالم سیاست بوده، گفت: این عالم بزرگوار عمر با برکت خویش را صرف خدمت به دین و جامعه کرد که باید سیره زندگانی این عالم فقید الگویی تمام نما برای طلاب و روحانیان قرار گیرد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha