پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حاجتی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حاجتی گفت: امروز هرکسی که در مسیر نصرت و یاری رهبر معظم انقلاب گام بردارد، به ندای "هل من ناصر ینصرنی" امام حسین(ع) لبیک گفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین میرحمدرضا حاجتی، شب گذشته در جمع نمازگذاران مسجد موسی بن جعفر(ع)، با بیان این که حضور در مجالس عزاداری سید الشهدا(ع) توفیقی بزرگ برای شما مردم است، گفت: خدارا شکر کنید که در دامن پدر و مادری رشد و نمو پیدا کرده اید که شیعه اثنی عشری بودند؛ چرا که امروز خیلی از مردم در حسرت آن هستند از همان ابتدا شیعه امیرالمؤمنین(ع) به دنیا می آمدند.

امام جمعه موقت اهواز به بیان آموزه های عاشورایی امام حسین(ع) پرداخت و اذعان داشت: قیام امام حسین(ع)، قیام عدالت و معنویت بوده و برای دادخواهی از یزید دوران راهی کوفه شد.

وی، حرکت در مسیر ولایت را لبیک به ندای هل من ناصر ینصرنی امام حسین(ع) عنوان کرد و اظهار داشت: امروز هرکه در مسیر نصرت و یاری رهبر معظم انقلاب گام بردارد، به ندای هل من ناصر ینصرنی امام حسین(ع) لبیک گفته است.

*یاری معصومین(ع) با قلب، زبان

این استاد حوزه، با اشاره به این که در بیانات ائمه اطهار(ع) به صورت مستمر از «نصرت و یاری معصومین(ع) با قلب، زبان و دست» سخن به میان آمده است، خاطرنشان ساخت: با مراجعه به وصیت نامه های شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی در میابیم که هدف حضور خود در جبهه های نبرد حق علیه باطل را لبیک به ندای حسینی عنوان کرده اند.

وی، برگزاری مجالس امام حسین(ع) را مصداق واقعی نصرت ائمه اطهار(ع) دانست و اذعان داشت: برگزاری مجالس امام حسین(ع)، اقامه عزای حسینی و ترویج فرهنگ جهاد و شهادت، برگرفته از مکتب امام حسین(ع) بوده و مصداق واقعی نصرت ائمه اطهار(ع) با قلب، زبان و دست است.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی تصریح کرد: امروز مردم کشورهای اسلامی با تاسی از پیشوای آزادیخواهان جهان یعنی حضرت اباعبدالله حسین(ع) علیه حکام ظالم و فاجر به مبارزه برخاسته اند.

*در عمل حسینی باشیم

وی با بیان این که حسینی بودن تنها به ظاهر نیست و باید در عمل حسینی بود، خاطرنشان ساخت: حضور در محافل عزاداری محرم و صفر بسیار خوب و تأثیر گذار است، اما نباید از هدف اصلی امام حسین(ع) که زنده نگه داشتن اسلام ناب محمدی(ص)  است، غافل شد. پس باید بدانید که اسلام امروز به فکر و قلم و اندیشه ناب نیاز دارد.

امام جمعه موقت اهواز، یکی از اهداف جنگ نرم دشمن را تسخیر افکار جوانان دانست و اظهار داشت: امروز دشمن به واسطه در اختیار داشتن رسانه های مجازی و شبکه های ماهواری با سرعت بی نهایتی اندیشه های مخرب خود را به فکر و ذهن جوانان تزریق می کند که باید مسؤولان فرهنگی جامعه به هرطریقی که شده با آنان مقابله کنند.

*انتقاد از وضع فرهنگی

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی، با انتقاد از وضع موجود فرهنگی، گفت: مقام معظم رهبری از چندین سال پیش بحث ناتوی فرهنگی، استحاله فرهنگی و جنگ نرم فرهنگی را عنوان کرده اند، اما پس از گذشت چندین سال از سخنان ایشان، ما همچنان مشاهده می کنیم که برای نجات جوانان از انحراف کار چندانی صورت نگرفته است.

*تلاش جدی حوزه و روحانیت

این استاد حوزه با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی حوزه های علمیه، بیان داشت: امروز بار عظیمی از ترویج آموزه های ناب اسلامی بر عهده طلاب و روحانیان است که الحق و الإنصاف با قدرت در این راستا تلاش می کنند، اما باز ما شاهد پهنه وسیعی از کار هستیم که نیاز به همت واقعی مسؤولان دارد.

*آشفته بازار فرهنگی

امام جمعه موقت اهواز، خطاب به طلاب حاضر در مراسم، اظهار داشت: امروز شما باید به عنوان یک هادی در این آشفته بازار فرهنگی کشور باشید و جوانان را در مقابل آسیب هایی که هر لحظه و ثانیه آنها را تهدید می کند، بیمه کنید.برای این مهم می توانید از زیبایی های کلام اهل بیت(ع) استفاده کنید.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha