جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نظری منفرد

حوزه / استاد حوزه با بیان این که حق و باطل را نباید با اشخاص شناخت گفت: اگرانسان حق را با دید عقل نگاه کند و حق و باطل را خوب بشناسد قطعا نجات پیدا خواهد کرد و گمراه نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین علی نظری منفرد، در چهارمین روز از دهه محرم، در جمع عزادران حسینی(ع) در مدرسه امیرالمومنین (ع)  قم،  به پیام حضرت امام حسین (ع) درکربلا که فرموده است «انسانها دو نگاه به دین دارند دسته ای دین را برای دین می خواهندو دسته ای دین را وسیله برای رسیدن به دنیا»، اشاره کرد و افزود: مغیرة بن شعبه، یکی از شخصیتهای بود که دین را وسیله ای  برای رسیدن به دنیا قرارداد وعاقبت به خیر نشد. وی ادامه داد: مغیرة در زمان حضرت علی(ع) در کنار ولایت ایستاد و همراه حضرت بود و بعداز به خلافت رسیدن معاویه برای این که بتواند به عمارت کوفه برسد از مسیر دین منحرف شد.

استاد حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: لازم است نگاه انسان به دنیا  ازروی خرد و آگاهی باشد و با عقل بهترین تصمیم را برای به سعادت رسیدن بگیرد و اگر عقل را فدای هوای نفس کند، قطعا سقوط خواهد کرد و پشیمان خواهد شد. زیرا نور عقل در مقابل هوای نفس، طاقت ایستادن و مقابله را ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد یادآورشد: وقایع و اتفاقات تاریخ همه پندآموز است و خیلی از انسانها در زمان پیامبر (ص) و امیر المومنین (ع)بودند و در کنار این دو بزرگوار حضور داشتند، ولی به دلیل حُبّ و حریص بودن به دنیا حاضر شدند از دین بگذرند و به دنیا برسند و آخر کار آنها تنها نابودی و فنا بود و نتوانسته اند از این متاع دنیا بهره ای ببرند.   

وی اظهار داشت: عمربن سعد ابی وقاص، یکی از این افراد بود که اهل نماز بوده  و در زمان پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) حضور داشت در جنگ های مختلف هم شرکت کرد؛ اما برای رسیدن به متاع ناچیز دنیا و حکومت ری، از دین گذشت ودین را فدای دنیا کرد.

  استاد حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: قدرت طلبی که یکی از متاع های دنیا است، نباید موجب شود تا انسان از این قدرت علیه دیگران استفاده کند و از طریق قدرت و با ظلم کردن به دیگران بدترین جنایت هارا انجام دهد.

   حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد یادآورشد: پیامبر خاتم (ص) با داشتن آن همه قدرت، هرگز علیه منافقین که می دانست این گروه از سر ناچاری مسلمان شدند،زور بکار نگرفت، وقتی از کارهای زشت خود و لو به ظاهر اظهار پشیمانی کردند حضرت از موضع قدرت با آنها برخورد نکرد، زیرا او پیامبر نور و رحمت است.

وی افزود: عمربن عاص ازکسانی بود که دین و  ولایت را بهتر از هرکسی می شناخت، اما برای رسیدن به والی مصر از ولایت و دین گذشت.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد، در پایان با بیان این که حق و باطل را نباید با اشخاص شناخت گفت: اگرانسان حق را با دید عقل نگاه کند و حق و باطل را خوب بشناسد قطعا نجات پیدا خواهد کرد و گمراه نخواهد شد.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha