شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عاشورا

حوزه/ امروز با توجه به هجمه‌های دشمنان نظام و اسلام، توجه به ترویج و تبلیغ صحیح آموزه‌های دینی به‌ ویژه واقعه عظیم کربلا می‌تواند نسل جوان و جامعه را در برابر این هجمه‌ها بیمه کند.

حجت‌الاسلام محمد باقری‌پور، یکی از روحانیون مستقر شهرستان دالاهو در گفتگو با خبرنگار حوزه در کرمانشاه اظهار داشت: با توجه به این که همه در سوگ و ماتم عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله(ع) سیاهپوش و عزادار هستیم، باید مراقب باشیم این فرصت ارزشمند به بدعت ها و خرافات آلوده نشده و اهداف قیام عاشورا به فراموشی سپرده نشود. این وظیفه ای مهم بر دوش همه ما خصوصا قشر طلاب و روحانیون است.

 وی با تاکید بر این که نهادینه کردن اخلاق حسینی از ضروریات اساسی جامعه امروزی است، ابراز داشت: فرهنگ عاشورا، فرهنگی غنی و گسترده است که اگر در جامعه نهادینه شود، جامعه‌ای سالم و اصیل خواهیم داشت،

این مبلغ افزود: فرهنگ امام حسین (ع) بر پایه اداره جامعه‌ با صداقت، عدالت، به دور از فریب و نیرنگ و امانتداری است و باید این راهبردها در جامعه امروزی جاری و ساری شود.

حجت الاسلام باقری پور اضافه کرد: قرن‌ها از قیام امام حسین (ع) و یاران باوفایش که برای حفظ اسلام جان خود را فدا کردند، می‌گذرد و امروز پیام های آن در جای جای دنیا طنین‌انداز شده و باید از این فرصت در راستای ترویج و تبلیغ حقایق این نهضت بهره برد.

 وی با اشاره به این که هدف اصلی قیام و نهضت امام حسین(ع) احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود، گفت: فرهنگ عاشورا الگویی مناسب برای بهره‌گیری در ابعاد گوناگون زندگی فردی و اجتماعی است.

این فعال فرهنگی یادآور شد: امروز با توجه به هجمه‌های دشمنان نظام و اسلام، توجه به ترویج و تبلیغ صحیح آموزه‌های دینی به‌ ویژه واقعه عظیم کربلا می‌تواند نسل جوان و جامعه را در برابر این هجمه‌ها بیمه کند، البته این امر ممکن نمی‌شود مگر آن که همه آحاد به ویژه نخبگان خود را در برابر سلامت معنوی جامعه، مسئول بدانند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha