سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
1

حوزه/ مدیر مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان با اشاره به این که پرداختن به سبک زندگی اسلامی مورد تاکید رهبر انقلاب است، گفت: سخنرانان باید در این ایام سبک زندگی حسینی را برای مردم تبیین کنند.

حجت الاسلام سید مجید نبوی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان با تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله حسین (ع) و با انتقاد از برخی شیوه های خرافی در عزاداری ها، اظهار داشت: جوانان شیعه در اعمال عبادی خود به نظر یکی از مراجع عظام استناد می کنند و مراجع نیز در تمامی شیوه های عزاداری نیز تکلیف شیعیان را مشخص ساخته اند.

وی افزود: جوانان دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت باید در ایام ماه محرم برای شیوه های عزاداری خود از نظر علمای اسلام غافل نشوند و  توصیه های، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام و علما و روحانیون را نصب العین رفتارهای خود قرار دهند.

مدیر مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان در ارتباط با مواردی که خطبا باید در این ایام مدنظر قرار دهند، بیان داشت: ماه محرم و به ویژه دهه اول آن شور و عزای حسینی در سطح جامعه برپاست و افرادی که شاید در دیگر ایام سال فرصت نکنند در مجالس مذهبی شرکت کنند، در طول دهه عاشورا در روضه های اباعبدالله حسین (ع) شرکت می کنند. سخنرانان باید دقت کنند که با توجه به زمان اندک، مسایل کلیدی که به ارتقای زندگی مادی و معنوی این افراد کمک می کند را بیان کنند.

حجت الاسلام نبوی با اشاره به این که پرداختن به سبک زندگی اسلامی از جمله موارد مورد تاکید رهبر انقلاب است، بیان داشت: سخنرانان در این ایام می توانند با برنامه ریزی صحیح سبک زندگی حسینی را برای مردم تبیین کنند.

مدیر مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان در پایان تصریح کرد: امام حسین (ع) در طول تاریخ برای جهانیان و بزرگان دنیا الگو بوده و مسیر زندگی ایشان می تواند برای جوانان شیعه نیز برترین الگو برای روشن ساختن مسیر صحیح زندگی باشد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha