پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
صالحی منش

حوزه/ استاندار قم گفت: استفاده از دانش فرهیختگان قرآنی در مؤسسات توانمند که در سطح کشور و حتی برون مرزی فعالند، در راستاي تهيه اطلس قرآني امري ضروری است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از  روابط عمومی استانداری قم ، حجت الاسلام و المسلمین صالحی منش در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، طي سخناني با اشاره به تاثير آموزه هاي قرآني در رشد معنوي جامعه بر ضرورت ترويج فرهنگ صحيح قرائت و عمل به قرآن تاكيد كرد.

استاندار قم با اشاره به برنامه ي كشوري تربیت مربی قرآن در قم، بر بهره گيري از ظرفيت مراجع عظام در اين راستا تاكيد كرد و گفت: اساتيد برجسته ي حوزه و آيات عظام، تفاسیر عميقي بر قرآن دارند که باید در اين زمينه از این گنجینه هاي ارزشمند بهره گرفت.

وي با بيان اين كه مجموعه های قرآنی فعال در استان قم باید بصورت جامع و در تعامل و در کنار هم کار کنند، تهيه اطلس قرآني را يادآور شد تصريح كرد: استفاده از دانش فرهیختگان قرآنی در این مؤسسات توانمند که در سطح کشور و حتی برون مرزی فعالند، در راستاي تهيه ي اطلس قرآني امري ضروری است.

حجت الاسلام و المسلمين صالحی منش ساماندهی چهره مذهبی و فرهنگی شهر مقدس قم به عنوان يكي از خواسته هاي مراجع عظام را مورد توجه قرار داد و افزود : فضای شهر قم باید مذهبي و درخور ام القراي جهان تشيع باشد.

استاندار قم با تأکید بر اینکه مقابله با بدحجابی با زور و اجبار رویه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست، به طرح ادعاهاي واهي در زمينه اسيدپاشي اصفهان اشاره كرد و گفت: نسبت دادن چنين جنايت ساماندهي شده اي به فعالان فرهنگي و مذهبي اقدام ناشايستي است كه صرفاً با هدف تخريب چهره اين گروه ضابطه مند صورت مي گيرد

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه قم  نیز تکیه بر اصول و جدیت در اهداف را سیره اما حسین (ع) و ویژگی بارز حرکت انقلابی ایشان دانست و تصریح کرد : باید اقامه معروف بشکل کلیدی و نهی از منکر بصورت بنیادی جزئی از فرهنگ جامعه شود.

وی با اشاره به در پیش بودن هفته کتاب افزود : از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری کتاب و کتاب خوانی است که باید ترتیبی اتخاذ شود تا آحاد جامعه بخصوص جوانان با این فرهنگ آشنا شوند و در این مسیر مجدانه پیش روند .

امام جمعه قم ، بقعه متبرک امامزاده زینب خاتون را فضل خداوند به بخش کهک دانست و اضافه کرد: براساس گفته مقام معظم رهبری امامزادگان باید قطب فرهنگی کشور باشند که می توان از ظرفیت های پیرامون امامزادگان در جهت فرهنگ سازی بخش استفاده نمود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha