پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
قائمی

حوزه/ پیکر ابوالشهیدین مرحوم حجت الاسلام والمسلمین قائمی، از شاگردان امام خمینی(ره)، با حضور ائمه جمعه و جماعات، مسئولین حوزوی و استانی گیلان و مردم ولایتمدار، در شهرهای رودسر و رحیم آباد تشییع شد.

به گزارش گروه استان ها خبرگزاری «حوزه»، مراسم تشییع پیکر پاک روحانی وارسته، خدوم و مجاهد، ابوالشهیدین مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ رحمت الله قائمی(ره)، پیش از ظهر امروز، هشتم آبان ماه، مصادف با پنجم محرم الحرام 1436، در فضایی آکنده از حزن و اندوه، با حضور حجت الاسلام والمسلمین جعفری گیلانی، رئیس هیئت امناء دفتر تبلیغات اسلامی، مدیران حوزوی، ائمه جمعه و جماعات، تنی چند از مسئولین استان گیلان، طلاب، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و  اقشار مختلف مردم ولایتمدار و ارادتمند سلسله جلیله روحانیت، از محل سپاه پاسداران رودسر تا میدان شهرداری این شهر تشییع شد.

پیکر پدر شهیدان زین العابدین و محمد قائمی پس از تشییع و اقامه نماز میت توسط حجت الاسلام والمسلمین دستجردی، امام جمعه رودسر، به شهر رحیم آباد انتقال یافت و پس از وداع مردم با ابوالشهیدین، برای خاکسپاری، به زادگاهش روستای آزارکی منتقل شد و در آرامستان این روستا، در دل خاک آرام گرفت.

برپایه این گزارش، مراسم بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین قائمی نیز امشب از سوی امام جمعه رحیم آباد و با حضور روحانیون، اساتید، طلاب و دیگر اقشار مردم، در این شهر برگزار خواهد شد.

*شمه ای از حیات پربار

روحانی مجاهد و انقلابی، مرحوم حجت الاسلام والمسلمین قائمی از شاگردان حضرات آیات امام خمینی(ره)، گلپایگانی(ره)، مرعشی نجفی(ره)، مکارم شیرازی، نوری همدانی،  جوادی آملی، مشکینی و سبحانی بود.

این عالم فقید، قبل از انقلاب از مبارزان و همراهان بنیانگذار انقلاب اسلامی بود و در حادثه حمله ماموران رژیم پهلوی به مدرسه فیضیه در سال 42 نیز مجروح شده بود، بعد از انقلاب هم خدمات فراوانی به مردم و نظام اسلامی داشت و در دفاع مقدس دو فرزندش به نام های زین العابدین و محمد به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و چند فرزند دیگرش جانباز شدند.

مرحوم حجت الاسلام والمسلمین قائمی که در ولایتمداری و دفاع از حریم ولایت فقیه زبانزد بود، پس از سال ها مجاهدت و تلاش علمی و تبلیغی در ترویج معارف اهل بیت(ع) و تربیت شاگردان فراوان، سرانجام، سه شنبه، 6 آبان ماه، مصادف با سوم محرم الحرام 1436 دعوت حق را لبیک گفت و به دیار ابدی شتافت.

روحش شاد و یادش گرامی

 

 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha