پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ابوترابی

نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی، مهمترین نگرانی دشمن را رشد علمی و ارتقاء معنویت و اخلاق در جامعه دانست و گفت: اگر موضوع هسته‌ای به یک جدال میان نظام اسلامی و نظام سلطه تبدیل شود، نظام اسلامی با اقتدار دشمن را وادار به عقب نشینی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، ظهر امروز در نخستین یادواره 33 شهید پدافند هوایی شهید نصراصفهانی استان اصفهان اظهار کرد: اسلام با اتصال به قدرت الهی در اندیشه تربیت انسان قدرتمند است.

وی افزود:  نظام جمهوری اسلامی با استفاده از دو گوهر گران‌بها یعنی ایمان و علم و با الهام از آموزه‌های دینی در اندیشه افزایش اقتدار خود در همه عرصه‌ها است.

نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  با تبدیل علم میتوان به فناوری دست یافت گفت: با اتصال به علم می‌توان به قله‌های بلندتری از اقتدار رسید.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب معتقد است که  تبدیل شدن به مرجعیت علمی در دنیایی که با سرعت و شتاب فوق‌العاده‌ای در عرصه دانش حرکت می‌کند یک آرمان بزرگ است.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد، با تأکید بر اینکه، جمهوری اسلامی ایران حرف نخست را در استقلال سیاسی جهانی می‌زند ، اذعان داشت:  انقلاب اسلامی در طول سه دهه گذشته در عرصه تربیت نیروی انسانی عالم بلندترین قدم‌ها را برداشته است.

وی هدف جمهوری اسلامی ایران در همه عرصهها را رسیدن به کمال دانست و گفت: ایران قدرت را برای تحقیر دیگران و کشورگشایی نمی‌خواهد بلکه قدرت در نظام اسلامی  ابزاری برای ایستادگی در برابر زیاده‌خواهان است.

نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قرآن و دین به ما میآموزد که ‌با نظام سلطه که بر اساس زیاده‌خواهی شکل گرفته است فقط باید با زبان قدرت سخن گفت.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد، افزود:  انسان‌های بی ایمان دایره قدرت را محدود میدانند و در فضای قدرت مادی در این عالم طبیعت، جستجو می‌کنند.

نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی به داستان حضرت سلیمان گریزی زد و گفت: قدرتی که یکی از اطرافیان حضرت سلیمان باداشتن علم و حکمت در آن زمان به نمایش گذاشت، امروز حتی در مخیله ابرقدرتان جهان هم نمی‌گنجد.

به گفته وی، دفاع مقدس که اینک تابلوی زیبای ایران است به دلیل پیوند گوهرعلم و ایمان است.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب عزم و اراده خود را در اوج گیری علم  و ایمان در نظام اسلامی  و دنیای اسلام قرار داده است.

وی با بیان اینکه،  براساس راهبرد رهبری، پدافند هوایی اولویت نخست نیروهای مسلح است بیان داشت: اگر امروز ایران با اتکا به علم وایمان در مقام عمل به گنبد آهنین تبدیل شده است،با الهام از سیاست‌های راهبردی رهبر معظم انقلاب ، فرمانده عالی قدر معظم کل قوا است که پدافند هوایی را اولویت نخست نیروهای مسلح قرار داده است.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد مهمترین نگرانی دشمن را رشد علمی و ارتقاء معنویت و اخلاق در جامعه دانست و گفت: موضوع هسته‌ای اگر به یک جدال میان نظام اسلامی و نظام سلطه تبدیل شود،نظام اسلامی با اقتدار دشمن را وادار به عقب نشینی می‌کند.

وی گفت: پذیرفتن ایران اسلامی هسته‌ای یکی از مظاهر اقتدار ایران در سایه علم و ایمان است.

* آسمان ایران امنترین منطقه پروازی است

نایب رئیس  اول مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: توسعه علمی و تبدیل علم  به فناوری  و بهره مندی از تجارب علمی و دانشگاهی منجر شده است که قراردادن پدافند هوایی موجبات افزایش اقتدار جمهوری اسلامی ایران در اولویت قرار گیرد.

وی تاکید کرد: اگر آسمان ایران به امن ترین مناطق هوایی در پر تلاطمترین منطقه جهان(خاورمیانه) مبدل شده است ، حاصل پیوند علم و ایمان در پدافند هوایی است.

*دشمن از موضع ضعف پای مذاکره با ایران مینشیند

نایب رئیس  اول مجلس شورای اسلامی  همچنین به اقتصاد کشور نیز اشاره کرد و راه رسیدن به قدرت را استفاده از فرصت تحریمها دانست و گفت: تحریمی که دشمن به منظور توقف چرخنده‌های اقتصادی و حرکت سیاسی نظام ایران به کار بست باعث شد اقتصاد و سیاست ایران راه خود را پیش گرفت و در نهایت دشمن را از موضع ضعف پای میز مذاکره نشاند.

وی ادامه داد: ایران باید به یک اقتصاد بزرگ مبتنی بر تولید، با بهترین کیفیت و کمترین قیمت تبدیل شود و ظرفیت‌های این مهم را نیز دارا است.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha