پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
واتیکان

مقر مقدس همیشه با علاقه و نگرانی خاصی وضعیت در خاورمیانه را دنبال کرده و دائما خواستار جستجوی راه حل از طریق مذاکرات و گفت و گو میان طرف های درگیر، بوده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از روزنامه  اُسرواتوره رومانو روزنامه رسمی واتیکان،ناظر دائمی واتیکان در سازمان ملل در جلسه اخیر شورای امنیت در مورد "وضعیت در خاورمیانه" به تشریح موضع واتیکان در مورد  درگیری فلسطینی- اسراییلی، وضعیت در سوریه، لبنان، خشونت های داعش، مبارزه با تروریسم و نقش رهبران ادیان، پرداخت.

وی پس از تشریح تلاش های اخیر پاپ در مورد خاورمیانه از طریق تشکیل جلسه با سفرای واتیکان در کشورهای خاورمیانه و اجلاس کاردینالی برای بررسی وضعیت این منطقه، افزود:  مقر مقدس همیشه با علاقه و نگرانی خاصی وضعیت در خاورمیانه را دنبال کرده و دائما خواستار جستجوی راه حل از طریق مذاکرات و گفت و گو میان طرف های درگیر، بوده است.

1- در مورد مسئله اسراییلی- فلسطینی، مقر مقدس از راه حل تاسیس دو کشور(فلسطین و اسراییل) حمایت می کند به طوری که کشور مستقل فلسطین تاسیس شود و اسراییل نیز در صلح و امنیت باشد.

2- در مورد وقایع وحشتناک در سوریه، مقر مقدس با فوریت از همه طرف های درگیر می خواهد تا به نقض شدید حقوق بشر پایان داده و جامعه بین الملل به طرف های درگیر در جهت یافتن راه حلی، کمک کند.

3- در رابطه با لبنان، مقر مقدس خواستار همبستگی بین المللی با این کشور است، که شدیدا به خاطر بحران سوریه ضربه دیده، جستجوی راه حلی برای تعیین رییس جمهوری برای لبنان و همچنین لبنانی مستقل و آزاد است.

4- در رابطه با تجاوزات شدید توسط داعش، سازمان ملل باید مانع از نسل کشی های تازه شده و از اقلیت های قومی و دینی به خصوص مسیحیان پشتیبانی کند.

5- مقر مقدس امیدوار است که سازمان ملل با پدیده تروریسم بین الملل از طریق چند جانبه گری مقابله کرده و از افراد در مقابل نسل کشی، جنایت علیه بشریت، پاکسازی نژادی و جنایت جنگی حمایت کند. پس از درس گرفتن از ناتوانی های مان برای متوقف کردن نسل کشی های اخیر، زمان آن فرار رسیده که تصمیمات شجاعانه ای بگیریم.

6- در پایان مقر مقدس از تمام رهبران ادیان در خاورمیانه و دیگر نقاط جهان دعوت می کند تا با اعتراض به سوء استفاده از دین برای توجیه خشونت و آموزش به درک و احترام متقابل، نقش راهنما را در ترویج گفت و گوی بین ادیان و بین فرهنگ ها داشته باشند.    

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha