جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ماندگاری

حوزه/ رئیس موسسه روایت سیره شهدا با اشاره به توطئه های دشمنان برای سستی در عقاید مردم از طریق بازی با دعاها گفت: ترویج خرافات با هدف بدبینی به اعتقادات صورت می گیرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری پنج شنبه شب در جمع سوگواران حسینی(ع) هیئت رزمندگان اسلام استان قم که در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به تربیت حسینی کودکان، اظهار داشت: تربیت حسینی فقط به حضور کودکان در هیئت و لباس مشکی خلاصه نمی شود، اگرچه می تواند موثر باشد.

وی با انتقاد از این که امروز اسباب بازی های کودکان مطابق فرهنگ غرب طراحی و تولید می شود، گفت: همچنین بازی های کودکان را بنیاد صهیونیست طراحی می کند.

سخنران مراسم در ادامه با بیان اینکه امروز اگر امام حسین(ع) حضور داشت یزید و شمر و حرمله زمان، آمریکا و اسرائیل و داعش بودند، اظهار داشت: امسال سیزدهم آبان با روز عاشورا مقارن است و باید نسبت به استکبار ابراز برائت کنیم.

*بازی دشمن با ذکرها با هدف تخریب عقاید

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به توطئه های دشمنان برای سستی در عقاید مردم از طریق بازی با ذکرها، ابراز داشت: یکی از تئوریسین های صهیونیست گفته است برای تخریب عقاید، ذکر و دعایی را طراحی کرده و انتشار می دهیم؛ بر این اساس می گوییم اگر به چهل نفر ارسال کنند تا 40 روز بعد خبر خوب خواهند شنید؛ آن ها می دانند اتفاقی نخواهد افتاد، اما می خواهند اعتقادات را تضعیف کنند.

وی با بیان این که زمان ظهور امام زمان(عج) را هیچ کسی جز خداوند اطلاع ندارد، اظهار داشت: هیچ بعید نیست که صهیونیست ها در تعیین زمان دروغین ظهور دست داشته باشند و دائم زمان تعیین کنند.

*ترویج خرافه هدف دشمن است

کارشناس برنامه های معارفی صداوسیما با اشاره به این که یکی از تئوریسین های صهیونیست می گوید شما خرافات را ترویج کنید تا مردم به اعتقادات بدبین شوند، گفت: ترویح بی حیایی و بی بندوباری از دیگر اهداف آن ها است؛ طراح تبدیل آندلس به اسپانیا دو افسر صهیونیست بودند که با ترویج شهوت و بی حیایی و بی غیرتی این کار را کردند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه بازار بی حیایی در مجالس عروسی و ماهواره ها داغ شده است، ابراز داشت: حاصل ارتباطات زن و مرد غیرحلال، تصویرسازی جنسی در ذهن آن ها است.

وی با اشاره به این که خداوند صورت و سیرت زیبا می خواهد، گفت: انسان نباید صرفا به صورت زیبا بسنده کند؛ تجارت حسینی جوانان این است که سیرت زیبا داشته باشند.

*بستر گناه کردن ارزان است

رئیس موسسه سیره شهدا با بیان این که امروز هزاران گناه در مسیر جوانان قرار گرفته است، اظهار داشت: امروز بستر گناه برای جوانان فراهم است و بسیار ارزان می توانند گناه کنند؛ پیامبراکرم(ص) در حدیثی می فرمایند، وقتی بستر گناه برای جوانی فراهم شود و خودش را کنترل کند و عفت نفس داشته باشد اجر شهید را بلکه بالاتر از آن را می برد و در نزد آسمانیان زیباترین صورت را پیدا می کند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با ابراز تاسف از این که برخی جوانان آمار بی عفتی های خود را برای دیگران نیز تعریف می کنند، گفت: برای حفظ عفت باید به خداوند پناه برد و به ائمه معصومین(ع) توسل کرد.

وی با اشاره به سه مرحله سقوط انسان، ابراز داشت: انسان ها در مرحله اول سقوط حیوانی دارند؛ حیوان سه شاخصه شکم و شهوت و غصب دارد؛ کسانی که باطن حیوانی دارند چگونه از امام حسین(ع) طلب شفاعت خواهند کرد.

کارشناس برنامه های معارفی صداوسیما با اشاره به این که انسان در دومین مرحله سقوط خود همانند چوب خشکی می ماند، تصریح کرد: کسانی که حرف حق را می شنوند، اما هیچ تکانی نمی خورند همانند چوب خشک می مانند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری افزود: در دوران طاغوت فقط در ایام تبلیغ، به نشر معارف پرداخته می شد؛ اما مخاطبان گوش شنوای بیشتری داشتند؛ امروز که به برکت انقلاب اسلامی سفره معارف بسیار بیشتر شده است و رسانه ملی برنامه های معارفی تولید می کند، باید گوش شنوا بیشتر شود.

وی سومین مرحله سقوط انسانی را به مثابه سنگ شدن توصیف کرد و ابراز داشت: کسانی که در مقابل ظالم و جفای به مظلوم هیچ واکنشی از خود نشان نمی دهد، از جنس سنگ هستند.

*داعش حرمله زمان است

کارشناس برنامه های معارفی صداوسیما با بیان این که سپاه عمربن سعد در مقابل تیر سه شعبه حرمله به حضرت علی اصغر(ع) سنگ شد و هیچ واکنشی نشان نداد، تصریح کرد: امروز داعشی ها و تکفیری ها بچه های کوچک را به میله های خانه می بندند و سر پدر و مادرشان را می برند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با تاکید بر اینکه خداوند جواب ظلم را می دهد و به همین دلیل بود که ظلم یزید دودمان بنی امیه را سوزاند، گفت: حکومت کافر ممکن است تا مدتی تداوم داشته باشد، اما حکومت ظالم هیچ گاه دوام نخواهد داشت.

*فیلم گرفتن از حوادث رفتاری نامناسب شده است

وی در ادامه به انتقاد از یک رفتارناپسند در جامعه اشاره کرد و ابراز داشت: گاهی آمر به معروفی را چاقو می زنند، مردم به جای کمک کردن از این حادثه فیلم می گیرند. 

کارشناس برنامه های معارفی صداوسیما در بخش پایانی سخنان خود فخر انسان ها را به میزان فهم و معرفت، تقوا و جهاد عنوان کرد و خاطرنشان کرد: برخی افراد به اصل و نسب خود فخر می فروشند در حالی که هیچ خاک و نژاد و زبانی برتر از دیگری نیست؛ اسرائیل مذموم است چرا که نژاد پرست است.

انتهای پیام/313 /33

        

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha