جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت‌الله محفوظی

حوزه/ حضرت آیت‌الله محفوظی گفت: در مسائل شیعه و سنی، باید بر حفظ وحدت و یکپارچگی تلاش شود و به اختلافات دامن زده نشود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» استاد حوزه علمیه  در دیدار مشاور وزیر کشور در امور روحانیت و ائمه جمعه و جماعات اظهار کرد: وزارت کشور با توجه به این که استانداران و فرمانداران و بخشداران زیر مجموعه آن می‌باشد باید به صورت سلسله مراتب و به طور دائم نظارت بر آن انجام پذیرید.

وی اضافه کرد: یعنی وزیر کشور بر استانداران و استانداران بر فرمانداران و فرمانداران بر بخشداران به طور مرتب نظارت کنند تا کار خلاف شرع و قانون و خلاف شان نظام اسلامی صورت نگیرد.

استاد حوزه علمیه قم  با بیان این که حفظ شان و جایگاه نظام اسلامی بر همگان لازم و واجب است تصریح کرد: به واسطه این نظارت، جلوی حاکمیت مطلق افراد گرفته خواهد شد و از پیاده شدن اغراض شخصی جلوگیری می‌شود.

حضرت آیت‌الله محفوظیبا بیان این که مسئولان  در انتصاب افراد دقت  کنند و  شایسته‌سالاری ملاک باشد افزود: با توجه به این که وزارت کشور مسئولیت برگزاری انتخابات گوناگون را بر عهده دارد، باید تلاش در بی‌طرفی عوامل اجرایی باشد و اعضای هیئت‌های اجرایی باید افرادی صادق، متدین و شایسته باشند.

وی در مورد حفظ جایگاه زنان تاکید کرده که باید از بانوان در جایگاه‌های متناسب با شان آنها استفاده شود.

حضرت آیت‌الله محفوظی همچنین به مسائل منطقه و کشور اشاره کرد و گفت: در مسائل شیعه و سنی، باید بر حفظ وحدت و یکپارچگی تلاش شود و به اختلافات دامن زده نشود.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین داود نمازی مشاور وزیر کشور در امور روحانیت و ائمه جمعه و جماعات به بیان گزارشی از فعالیت‌های این دفتر در قم و برنامه‌های در دست اقدام پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha