پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نواب اندونزی

حجت الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب و عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام به کشور اندونزی سفر کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، دیدار با شخصیت های علمی، دینی و فرهنگی اندونزی و انعقاد قراردهای دوطرفه از برنامه های رئیس دانشگاه ادیان و ذاهب در این سفر بوده است.

* دیدار با روسای سازمان اهل بیت اندونزی

در همین راستا حجت الاسلام والمسلمین نواب طی نشستی با روساي سازمان اهل بيت اندونزي ديدار و گفتگو كرد.

در این دیدار که دکتر ابراهیمیان رایزن فرهنگی ایران در اندونزی نیز حضور داشت، حجت‌الاسلام نواب از نزديك با فعاليت‌هاي سازمان اهل بيت اندونزي آشنا و با روساي اين سازمان به گفتگو نشست.

در اين ديدار دو طرف بر گسترش فعاليت‌هاي فرهنگي تاكيد كرده و بر تعامل و استفاده از نظرات و تجربيات دو كشور تاكيد داشتند.

اين سازمان فعاليت‌هاي خدماتي و رفاهي براي مردم اندونزي به خصوص محبان اهل بيت(ع) انجام مي‌دهد كه جزو يكي از سازمان‌هاي مهم اندونزي به شمار مي‌رود.

از آنجايي كه حجت‌الاسلام و المسلمين نواب رئيس دانشگاه اديان و مذاهب اسلامي پيش از آن تجربه موفقي در مركز خدمات حوزه علميه داشته است، روساي سازمان اهل بيت(ع) اندونزي از تجربيات ايشان بهره مند شدند.

حجت‌الاسلام و المسلمين نواب در این دیدار تصريح كرد: بايد به گونه‌اي برنامه ريزي شود كه خدمت به محبان اهل بيت(ع) روز به روز بيشتر شده و ما به عنوان متوليان اين امر با همه توان در خدمت مردم باشيم.

وي تصريح كرد: برگزاري محافل براي اهل بيت(ع) موجب گسترش كارها و همچنين فرهنگ اهل بيت(ع) در جامعه خواهد شد و اين فرهنگ نقشه‌هاي دشمنان اسلام را خنثي خواهد كرد.

حجت‌الاسلام نواب ادامه داد: همه برنامه ريزي‌هاي شما بايد در اين راستا باشد كه قطعا نيز اينگونه است و در گسترش معارف اهل بيت(ع) و توجه به فرهنگ ائمه معصومين(ع) و تبيين آن تلاش مي‌كنيد.

 

شرکت در نشست وحدت در قرآن

شرکت در نشست "وحدت در قرآن" از برنامه های رئيس دانشگاه اديان و مذاهب در سفر به ایران بود که این نشست در جمع طریقت اعضای شاذلیه اندونزی برگزار شد.

برپایه این گزارش، طي مراسمي با حضور رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي در كشور اندونزي و رئيس دانشگاه اديان و مذاهب اسلامي ايران و همچنين رئيس طريقت شاذليه نشست وحدت در قرآن برگزار شد.

استاد مستمين ارشد رئيس طريقت شاذليه در اين مراسم طي سخناني گفت: اسلام دين صلح و رحمت است و بايد از اين بعد تا جايي كه مي‌توانيم تبليغ كنيم.

وي بيان داشت: امروزه اقدامات گسترده‌اي انجام مي‌شود تا رافت اسلامي دين مبين اسلام را زير سئوال ببرند اما هيچ گاه موفق نخواهند شد و دين مبين اسلام با چهره رحمانيت خود نقشه‌هاي دشمن را خنثي خواهد كرد.

حجت‌الاسلام و المسلمين نواب رئيس دانشگاه اديان و مذاهب نيز در اين نشست گفت: رحمانيت و رحيميت در ذات خداوند نهفته است و دين مبين اسلام نيز برگرفته از اين دو خصلت مهم است.

وي عنوان داشت: پيامبر(ص) رحمته العالمين است و هيچ فردي در دنيا مهربان‌تر و با رافت‌تر از پيامبر(ص) نبوده و بر همين اساس اسلام دين مهرباني‌ها ناميده شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمين نواب تاكيد كرد: دشمنان همواره با تخريب چهره پيامبر(ص) و كشيدن كاريكاتور ايشان قصد جسارت‌ها را داشتند كه موفق نشدند و هر بار اقدام آنها با پاسخ قاطع مسلمانان روبرو شد.

رئيس دانشگاه اديان و مذاهب اسلامي با بيا اينكه بايد بكوشيم تا ميان مسلمانان وحدت ايجاد كنيم گفت: آيه واعتصمو بحبل الله جميعا بر همين اساس است و خداوند به مسلمانان تاكيد كرده كه در گسترش اين وحدت تلاش داشته باشند.

در پايان اين نشست سئوالاتي در خصوص مباحث قرآني و همچنين گروهك تروريستي داعش مطرح شد كه رئيس دانشگاه اديان و مذاهب اسلامي پاسخ آنها را ارائه كرد.

وي افزود: داعش دست پرورده صهيونيست‌ها و دشمنان اسلام است و هيچ ارتباطي نيز با اسلام ندارد و آنها تنها با نام اسلام در تلاش هستند به رافت و مهرباني مسلمانان ضربه بزنند.

 

دیدار با عضو پارلمان اندونزی

در یکی دیگر از برنامه های این سفر، نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، ابراهیمیان رایزن فرهنگی و موسوی رئیس مرکز اسلامی جاکارتا با جناب آقای زلفان عضو پارلمان اندونزی دیدار و گفتگو نمودند. در این ملاقات در خصوص وضعیت مسلمانان و شیعیان در اندونزی  و نیز پیروان سایر ادیان بحث و گفتگو به عمل آمد. در این ملاقات جمعی از شیعیان متنفذ از وضعیت اندونزی و شیعیان نیز سخن گفتند.

در این دیدار از ضرورت ارتباط دانشگاه ادیان و مذاهب با برخی از مراکز علمی مسیحیت در جاکارتا بحث  تبادل نظر به عمل آمد و آقای زلفان اظهار داشت یکی از مسیحیانی که جدیدا به مکتب اهل بیت پیوسته هر هفته در منزل برنامه علمی داریم که بسیار قابل استفاده است.

گفتنی است در پارلمان اندونزی آقایان دکتر جلال الدین رحمت و زلفان از شیعیانی هستند که جدیدا بعنوان عضو پارلمان انتخاب شده اند.

 

حضور در جمع شیعیان اندونزی

حجت الاسلام نواب همچنین در جمع شیعیان جاکارتا حاضر شد و به ایراد سخنرانی پرداخت.

موضوع سخنرانی وی، بررسی شخصیت حضرت امام سجاد علیه السلام بود. در این مراسم آقایان : دکتر زارعی و دکتر نبویان از اعضای مجلس شورا اسلامی نیز حضور داشتند.

بررسی رساله الحقوق امام سجاد (ع)نیز بخشی ار سخنان حجت الاسلام نواب بود.

 

انعقاد تفاهمنامه با طریقت شاذلیه

انعقاد تفاهمنامه همكاري دانشگاه اديان و مذاهب جمهوري اسلامي و طريقت شاذليه اندونزي  هم از دستاوردهای سفر حجت الاسلام نواب به اندونزی بود. بر همین اساس تفاهمنامه همكاري ميان دانشگاه اديان و مذاهب اسلامي جمهوري اسلامي ايران و طريقت شاذليه اندونزي سه شنبه 27/8/93 به امضا رسيد.

در اين مراسم كه حجت‌الله ابراهيميان رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در كشور اندونزي نيز حضور داشت، در راستاي گسترش مسائل فرهنگي ميان دو نهاد علمي تاكيد شد.

در اين تفاهمنامه آمده است كه دو مركز با تعامل و همكاري بيشتر بتوانند در گسترش وحدت اسلامي و گسترش معارف اسلامي و ديني تلاش كنند.

 

سخنرانی به مناسبت ایام شهادت اما سجاد علیه السلام

حجت الاسلام و المسلمین نواب در ادامه برنامه های خود در سفر به اندونزی در منزل  یکی از شیعیان جاکارتا حاضر شد و به مناسبت ایام شهادت امام سجاد علیه السلام سخنرانی کرد.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در منزل آقای زلفان عضو پارلمان اندونزی و از شیعیان متنفذ، جهت ارائه سخنرانی در موضوع شهادت امام سجاد حضور پیدا کرد.

در این مجلس برخی از شیعیان جاکارتا شرکت نموده و در رثای امام سجاد به سوگ نشستند.

 

حضور در دارالقرآن ماکاسار اندونزی

رئيس دانشگاه اديان و مذاهب اسلامي همچنین با حضور در دارالقرآن شهر ماكاسار اين كشور از نزديك با فعاليت‌هاي اين مركز آشنا شد.

دارالقرآن شهر ماكاسار اندونزي تحت اشرافيت مستمين ارشد رئيس مجلس العلماي ماكاسار اداره مي‌شود كه در حدود 500 طلبه داشته و به صورت شبانه روزي فعاليت مي‌كند.

حجت‌الاسلام و المسلمين نواب رئيس دانشگاه اديان و مذاهب اسلامي در اين بازديد طي سخناني ابراز داشت: توجه به معارف قرآني و گسترش فرهنگ قرآن كريم از اهميت بسياري برخوردار است و موجب مي‌شود تا انسان راه سعادت را انجام كند.

وي گفت: قرآن كريم درس زندگي به انسان‌ها مي‌دهد و موجب مي‌شود تا انسان‌ها در كارهاي خود به خوبي مباحث را دنبال كرده و به بيراهه نروند.

حجت‌الاسلام و المسلمين نواب اذعان داشت: تمسك به قرآن موجب رفع مشكلات بسياري خواهد شد و اگر جامعه اسلامي به قرآن تمسك يابد همه مشكلات آن برطرف خواهد شد.

رئيس دانشگاه اديان و مذاهب اسلامي با تاكيد بر فراگيري قرآن كريم از سنين كودكي و نوجواني گفت: انس با قرآن در اين سن موجب مي‌شود تا انسان در بزرگسالي هم از قرآن فاصله نگرفته و همواره معارف قرآني را در زندگي خود پياده سازد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha