جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 339811
۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۰
سید رضی شکوری

حوزه / امام جمعه خوی با اشاره به به رسالت جهانی بسیج، ورود این نیروی مردمی به صحنه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را موفق و افتخار آفرین عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید رضی شکوری، امروز در همایش مسئولان پایگاه ها ،هیئت امنای مساجد و روحانیت که بمناسبت هفته بسیج برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به عملکرد موفق بسیج، اظهارداشت : ورود بسیج به صحنه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی موفق و افتخار آفرین بوده است.

مدیر حوزه علمیه خوی ادامه داد: برخورد با همه گروه های محارب،خنثی کردن توطئه بنی صدر، مقابله با توطئه های آمریکا و اروپا،حضور سرنوشت ساز در 8 سال دفاع مقدس، خنثی سازی فتنه 88، حضور سرنوشت ساز در سازندگی کشور، حضور در راهپیمایی ها و ایفای نقش اساسی در ستادهای امر به معروف و نهی از منکر از جمله عملکردهای موفق بسیج در ادوار گذشته انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: چیزی که امروز برای ما یک موضوع مهم و اولویت دار است، به دست آوردن ریشه و رموز موفقیت های بسیج است تا آنها را برای تغذیه نسل های آینده نهادینه کنیم.

امام جمعه خوی اضافه کرد: مکتبی بودن و پیروی از فرهنگ اهل بیت(ع)، اطاعت و پیروی از ولایت فقیه،دارا بودن اخلاص و غیرت دینی، روحیه شجاعت و شهادت طلبی، داشتن بصیرت، دشمن شناسی، وظیفه شناسی و مسئولیت پذیری از  عوامل موفقیت بسیج است.

حجت الاسلام والمسلمین شکوری همچنین بیان داشت: روحانیت، فرماندهان سپاه، مربیان بسیج و مدیران و برنامه ریزان جامعه و همه مدیرانی که به نحوی در ارتباط با بسیج فعالیت می کنند، در زمینه نهادینه کردن ارزش های بسیج وظایف سنگینی را بر عهده دارند، عدم ابتلا به روزمرگی در تصمیم گیری ها، آینده نگری در برنامه ریزی مربوطه و توجه به رسالت جهانی بسیج از نظر اساسنامه و عنایت ویژه به ظرفیت های موجود بسیج از جمله آنها است.

وی در پایان به نقش روحانیون در بسیج تاکید کرد و اذعان داشت: روحانیون بصورت مستمر با پایگاه های مقاومت همکاری داشته و دارد، همچنین مربیان بسیج در بیان عقاید، احکام شرعی، تحلیل سیاسی و تبیین معارف دینی تلاش کنند و مطالب را با پشتوانه علمی ارائه دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha