جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کنگره

حوزه/ نماینده پارلمان افغانستان گفت: غربی ها با تشکیل اتحادیه، اتحاد و انسجام خود را به رخ مسلمین می کشند، ابراز داشت: امیدواریم وحدت مسلمین با روشن گری‌های علمای اسلام افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مولوی قاضی نذیر احمد صبح امروز در دومین روز کنگره جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام با اشاره به اینکه ایمان و عقیده تغییر ناپذیر است و مدار صحت اعمال است، اظهار داشت: اولین خطابه برای هر انسان ایمان است و در گام های بعدی اصول و فروعیات دین آموخته می شود.  

وی با بیان اینکه شریعت  تمام ادیان مشترک است، اما فقه متفاوتی دارند، تصریح کرد: تمام ادیان از ایمان مشترک  برخوردار هستند. 

نماینده پارلمان افغانستان با اشاره به اینکه امروز تکفیری ها موجب  تفرقه و تشتت اسلام  شده اند، ابراز داشت: تکفیری ها موجب تهمت و توهین به اسلام شده اند. اهل اسلام بر اساس احادیث، کتاب، قبله، کتاب و نبی واحدی دارندو اجازه تکفیر نمی دهد تا زمانی که مسلمین بر مسائل اسلامی معترف هستند. 

وی با تاکید بر اینکه کشتن مسلمین از گناهان کبیره است، ابراز داشت: افراط موجب گلایه و دفع گلایه می شود؛ در افغانستان افتخار داریم در شورای قضایی و کابینه هیچ اختلافی نداریم.   

نماینده پارلمان افغانستان با اشاره به اینکه غرب پلید سالانه هزاران هزینه می کند تا در ممالک اسلامی جنگ ایجاد کند، گفت: بشریت در جنگ ها ما را مقصر می دانند و ما باید اتحاد داشته باشیم وحضرت  آیت الله مکارم با برگزاری این کنگره، مکارم خود را ثابت کرد. 

نذیر احمد با بیان اینکه نباید به دنبال تکفیر و تندروی باشیم، گفت: باید بر اساس اصول اسلامی اتحاد داشته باشیم و به آسیاب دشمنان آب نریزیم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه غربی ها با تشکیل اتحادیه، اتحاد و انسجام خود را به رخ مسلمین می کشند، آن وقت عده قلیلی تفرقه جهان اسلام را نشانه رفته است ابراز داشت: امیدواریم وحدت مسلمین با روشن گری ها علمای اسلام افزایش یابد.

انتهای پیام/313 /33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha