چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کنگره کمیسیون

حوزه/ عضو مجلس نمایندگان ترکیه گفت: توطئه هایی در راستای افزایش جنگ در منطقه با هدف تغییر مرزهای سیاسی و جغرافیایی صورت می گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، محمد علی اوغلو در دومین روز کنگره جهانی جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام با اشاره به اینکه کشورهای اروپایی برای جلوگیری از بیداری اسلامی به تغییرات سیاسی دست زدند، اظهار داشت: تهاجم به سوریه یکی از اقدامات سیاسی بود، اما با نقش آفرینی جمهوری اسلامی و حزب الله نتوانستند به هدف خود دست یابند.

وی با بیان این که رفتارهای خوارج امروز  را که جان و مال و ناموس مسلمانان را مورد هتک قرار می دهند باید مورد بررسی قرار داد، تصریح کرد: در سوریه 300 هزار نفر کشته شده اند و تاکنون هزاران نفر متاثر از این حوادث می باشند.

عضو مجلس نمایندگان ترکیه با اشاره به اینکه ارتش آزاد سوریه از حجم بالای سلاح برخوردار است و برخی از افراد آن ها به جبهه النصره و داعش ملحق می شوند، ابراز داشت: توطئه هایی در راستای افزایش جنگ در منطقه با هدف تغییر مرزهای سیاسی و جغرافیایی صورت می گیرد.

داعش اسلام را وارد جنگ های مذهبی کرده است

اوغلو با بیان اینکه عربستان و امارات با پیوستن به ائتلاف داعش می خواهند در منطقه نقش آفرین باشند، گفت: تکفیری ها دست در دست هم داده و آبروی اسلام را از بین می برند؛ داعش اسلام را وارد جنگ های مذهبی کرده است.

وی با اشاره به اینکه غرب به دنبال فرسوده کردن امت اسلام با جنگ های داخلی است، ابراز داشت: گروه های تکفیری که مسلمانان را کافر می دانند تا زمانی که در منطقه حضور داشته باشند این وضعیت تداوم خواهد داشت.

عضو مجلس نمایندگان ترکیه با بیان اینکه رفتارهای بروزیافته داعش به دنبال اجرای نقشه های آمریکا در راستای تغییر مرزهای سیاسی است، تصریح کرد: گروه های تکفیری یکدیگر را نیز می کشند، چرا که با یکدیگر بیعت نمی کنند.

تقویت گروه های تکفیری برای افزایش منافع کشورهای غربی

اوغلو با اشاره به اینکه تکفیری ها با کنیز گرفتن و هتک نوامیس چهره اسلام را تخریب کرده اند، ابراز داشت: تقویت گروه های تکفیری برای افزایش منافع کشورهای غربی است که یکی از موارد این منافع تخریب روابط ایران و ترکیه است.

عضو مجلس نمایندگان ترکیه در پایان ابراز امیدواری کرد: کمک های مردمی  به عراق و سوریه تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/313 /33          

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha