پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
صادق زاده اصفهان

حوزه/ جریان تکفیری به نوعی همان اسلام آمریکایی است که با وحدت و یکپارچگی علمای اسلام و مسلمین به انزوا کشیده خواهد شد.

حجت الاسلام حميد رضا صادق زاده در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان با اشاره به برگزاری کنگره بين المللي خطر تکفیري ها، اظهار كرد: تلاش در زمینه وحدت همه گروه ها و فرق اسلامی کاری بسیار مهم و موثر در نزدیک کردن مسلمانان به یکدیگر و مقابله با تکفیر و انزوای جریان های تکفیری است.

وی در ادامه با بیان این که نباید از تفکرات افراطی غافل شد و از دلایل اختلافات چندین ساله اهل سنت و شیعه نفوذ همین جریان های افراطی بوده است، گفت: جریان تکفیری به نوعی همان اسلام آمریکایی است که در بدنه اهل سنت نفوذ کرده است.

مشاور اجتماعی استاندار اصفهان خاطرنشان کرد : از 100 سال پیش فرق هایی مانند بهائیت برای بدنام کردن شیعه ایجاد شدند و در حال حاضر هم افرادی به نام شیعه و با اعمال خارج از تایید اسلام و علما، اقداماتی انجام می دهند که دقیقا تکمیل کننده جریانات تکفیری در بدنه اهل سنت است.

حجت الاسلام صادق زاده با اشاره به ثمرات برگزاری همایش هایی مانند کنگره خطر جریان های تکفیری، افزود: این کنگره با محوریت مرجعیت شیعه و حضور علمای اسلام می تواند در نزدیکتر کردن دیدگاه ها متفکران و بزرگان، جلوگیری از تفرقه و تشدید اختلافات در میان مسلمانان و خنثی سازی دسیسه های استکبارجهانی و در راس آنها آمریکا بسیار موثر باشد.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha