جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کنگره

حوزه/ مراسم اختتامیه کنگره جهانی جریان های افراطی و تکفیری دیدگاه علمای اسلام، با سخنرانی مرجع تقلید شیعی و مفتی اعظم سوریه به پایان می رسد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، کنگره جهانی جریان های افراطی و تکفیری در ادامه کار خود در عصر روز دوم با سخنرانی آیت الله تسخیری، مشاور رهبر انقلاب در امور جهان اسلام و دیگر شخصیت های دینی به هیئت رئیسه سید صالح الحیدری رئیس وقف شیعی عراق، سید علی الهاشمی، مشاور رئیس جمهوری امارات، صاحب زاده ابوالخیر، رئیس شورای همبستگی سیاسی، شیخ علا ابوالعزائم، رهبر طریقت عزمیه مصر، محی الدین کبیری، رئیس حزب نهضت اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین قمی معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری و شیخ قاضی زاده آغاز شد

همچنین روسای چهار کمیسیون تبارشناسی، سیاسی، ریشه یابی و بررسی راهکارهای برون رفت از خطرجریان های تکفیری به ارائه بیانیه پایانی کمیسیون ها می پردازند.

این کنگره با سخنرانی شیخ حسون مفتی اعظم سوریه و حضرت آیت الله سبحانی ادامه و با قرائت بیانیه پایانی توسط شیخ عبدالناصر جبری و اهدا جوایز به مقالات برتر پایان خواهدیافت.

خاطرنشان می شود، در این کنگره بیش از 300عالم  و اندیشمند از جهان اسلام که بخشی از آنها از علمای اهل‌سنت هستند شرکت کرده اند، که ویژگی مهم این کنگره علمی بودن آن می باشد که  تحت اشراف حضرت آیت الله مکارم شیرازی برگزار می شود و دبیر علمی آن را نیز حضرت آیت الله سبحانی برعهده دارد.

هزار چکیده مقاله به دبیر خانه این کنگره ارسال شد که 700مقاله مورد بررسی قرار گرفت و 104 مقاله به مرحله پایانی راه پیدا کرده و بخشی از آنها  توسط صاحبان مقاله قرائت شده و  خواهند شد.

انتهای پیام/313 /33

    

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha