سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مولوی عبد الحمید

حوزه/ همه مسلمانان به رسول خدا(ص) عشق می ورزند و ایشان محور وحدت اسلام است و همه ما محبت و عشق به اهل بیت حضرت رسول(ص) می ورزیم و محبت به اهل بیت(ع) از اشترکات شیعه وسنی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، عصر امروز در دومین روز کنگره جهانی جریان های تکفیری و افراطی از دیدگاه علمای اسلام با اشاره به این که باید شکرگزار خداوند باشیم که علما را در کنار یکدیگر گردآوره است، اظهار داشت: به جای غیبت و حب وبغض و تنش که خواسته دشمنان اسلام است، امروز ما در کنار یکدیگر قرار گرفته ایم که مایه نگرانی و اندوه وغم دشمن است.

جهان اسلام و تفرقه و افراط به اوج خود رسیده است

وی با تقدیر و تشکر از حضرات آیات مکارم شیرازی و سبحانی، ابراز داشت: کنگره جهانی علیه تکفیر و افراط گرایی در این زمان بسیار حائز اهمیت است و جهان اسلام از تکفیر وتفرقه و افراط به اوج خود رسیده است.

امام جمعه اهل سنت زاهدان با بیان این که  شهر مقدس قم،  شهر علم و یکی از مراکز علمی جهان اسلام و تشیع است بیان داشت:  شیعه وسنی کنار یکدیگر می باشند و جمع قابل توجهی از علمای شیعه و اهل تسنن در آن حضور دارند.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی با اشاره به این که جهان اسلام از تکفیر و افراط گرایی رنج می برد، ابراز داشت: اسلام دین پروردگار است و تمام ادیان را منسوخ کرده است و کتاب آسمانیش تحریف نشده است.

وی با بیان این که دشمنان می خواهند گسترش و دامنه اسلام را در دنیا کم کنند، گفت: امروز حدود دو میلیارد مسلمان در دنیا حضور دارد و تکفیر ی ها می خواهند جامعه اسلامی را بکاهند و مسلمانان را از دایره دین خارج کنند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان فتنه تکفیر را بسیار خطرناک دانست و اظهار داشت: بر اساس آیات قرآن کریم هرکسی ایمان و اعتقاد به نماز و زکات داشته باشد برادر دینی است و کسی که بر قبله مسلمانان نماز می خواند هیچ کسی نمی تواند با فتوای تکفیر وی را از دایره اسلام و خدا و پیامبر(ص) خارج کند.

موضع حضرت علی(ع) در مقابل خوارج تدبیر بود

وی با ابراز تاسف از اینکه فتنه تکفیر از صدراسلام وجود داشته است، ابراز داشت: خوارج در صدر اسلام، بهترین اصحاب را مورد هدف قرار داد و حضرت علی(ع) را با مقام بلندش شهید کردند، موضع حضرت علی(ع) در مقابل خوارج تدبیر بود و زمانی که آن ها جنگ کردند حضرت علی(ع) نیز با آن ها مقابله کرد.

مولوی عبدالحمید با اشاره به اینکه امروز شیعه وسنی از هر زمان بیشتری نیازمند وحدت اسلامی است، گفت: وحدت ما وحدت اروپا و شرق و غرب نیست و وحدت اسلامی و روایتی می باشد.

رسول خدا(ص) محور وحدت اسلام است

وی با بیان این که اشتراکات شیعه وسنی و مذاهب اسلام پایان ناپذیر است، ابراز داشت: همه مسلمانان به رسول خدا(ص) عشق می ورزند و ایشان محور وحدت اسلام است و همه ما محبت و عشق به اهل بیت حضرت رسول(ص) می ورزیم و محبت به اهل بیت(ع) از اشترکات شیعه وسنی است.

به اشتراکات تکیه کنیم

مولوی عبدالحمید با بیان اینکه ما با اهل کتاب در زمینه توحید اشتراک داریم، گفت: شیعه و سنی نه در توحید، بلکه در رسالت و مشترکات متعدد متحد هستند.   

وی با تاکید بر اینکه امروز اسلام نیازمند وحدت است، ابراز داشت: ما باید دشمن شناسی داشته باشیم و اهداف و ترفندهایش را شناخته و ریشه یابی کنیم.

امام جمعه زاهدان با اشاره به اینک باید به دنبال راهکاری برای خروج از برون رفت وضعیت تکفیر در عالم اسلام باشیم، اظهار داشت: آیت الله العظمی خامنه ای در جایگاه رهبری نظام جمهوری اسلامی و مراجع تقلید، نقش مثبت در تقویت وحدت اسلام دارند چرا که جهان اسلام، حرف علما را گوش می دهد و حرمت برای آن ها قائل است.

آمریکا به دنبال امنیت اسرائیل است

مولوی عبدالحمید با تاکید بر اینکه باید دست بسیاری از گمراهان  تکفیر ی را بگیریم و با منطق آنها را از این مسیر خارج کنیم، گفت: ترور ها پوششی است و آمریکا به دنبال امنیت اسرائیل است و می خواهد فرهنگ و تمدن غربی را که فروریخته است احیا کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید نسبت به یکدیگر احترام قائل باشیم و از بی احترامی ها و تهمت ها به مقدسات یکدیگر پرهیز کنیم و نسبت به آزادی های مشروع قانونی مذاهب اهتمام داشته باشیم و در مقابل توهین کنندگان به اسلام متحد شویم       

 

انتهای پیام/313 /33

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha