پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
عبدالرئوف توانا

حوزه/ عبدالرئوف توانا با اشاره به این که شیخ نمر به عدالت خواهی و دفاع از مظلومان محاکمه شده است، گفت: شیخ النمر چه جرمی دارد که در زندان عربستان افتاده و حکم اعدامش صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مولوی عبدالرئوف توانا، رئیس مجلس شورای اخوت بلخ افغانستان، عصر امروز در دومین روز کنگره جهانی جریان های تکفیری و افراطی از دیدگاه علمای اسلام با اشاره به اینکه مسئله وحدت اسلامی، علمای اسلام را در این محفل گردآورده است، اظهار داشت: این کنگره در حالی برگزار می گردد که در مسجد الاقصی نخستین قبله مسلمانان انواع جنایت ها تداوم دارد و قلب جهان اسلام مورد هدف قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اوضاع جهان اسلام در سی سال گذشته وخیم و غیرقابل تصور بوده است، تصریح کرد: اگر علمای اسلام به ادای مسئولیت در مسائل موجود توجه نکنند، باید در روز قیامت پاسخگوی خداوند باشند.

رئیس مجلس شورای اخوت بلخ با اشاره به این که دشمنان در هر برهه و عصر و زمانی تلاش می کنند تا اسلام منزوی شود، ابراز داشت: امروز دشمنان به دنبال خروج از مسیر صحیح بیداری اسلامی با اختلاف افکنی و شبیه سازی هستند.

عبدالرئوف توانا با بیان این که امروز تکفیری ها بلای جان اسلام شده اند، تصریح کرد: ما باید به تمام بشریت و جهان اسلام بگوییم که از تکفیری ها بیزاریم.

وی با اشاره به اینکه امروز تلخی و وحشت کم نظیری کشورهای اسلامی را فرا گرفته است، گفت: تکفیری ها امروز اسلام را به نگرش ها و افکار ها تقسیم کرده اند، در حالی که رسول الله(ص) برای نجات بشریت، قرآن کریم را در اختیار ما قرار داد.    

رئیس مجلس شورای اخوت بلخ افزود: ایجاد تکفیری ها در راستای همان مسجد ضرار است و علمای اسلام باید ماهیت آن را افشا کنند.

عبدالرئوف توانا با اشاره به اینکه امروز شیخ نمر برای بلندکردن صدای مظلومیت محاکمه می شود ، اظهار داشت: شبیه سازی دشمنان موجب فریب برخی افراد درجهان اسلام شده است، چرا که تسلیحات مسلمانان باید علیه اسرائیل باشد، در حالی که امروز با ایجاد تکفیری ها این مسیر تغییر کرده است.    

رئیس مجلس شورای اخوت بلخ با اشاره به اینکه اگرامروز دقت نداشته باشیم و وحدت را تقویت نکنیم، باید در روز قیامت پاسخ دهیم، ابراز داشت: شیخ النمر چه جرمی دارد که در زندان عربستان افتاده و حکم اعدامش صادر شده است؟

عبدالرئوف توانا با بیان این که ما باید به دنبال تبیین موضوعات اصلی باشیم، اظهار داشت: باید بهترین استفاده را از فرصت جمهوری اسلامی و حرکت مثبت آیت الله مکارم شیرازی در برگزاری این کنگره داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه نباید اجازه داد تفرقه در امت اسلامی افزایش یابد، گفت: تکفیری ها از واژه مقدس جهاد و شهادت در راستای اهداف خود سوء استفاده می کنند؛ در حالی که امام راحل(ره) پرچمدار نهضت اسلام بود و برای دفاع از اسلام از این واژه ها استفاده می کرد.

رئیس مجلس شورای اخوت بلخ در پایان با بیان اینکه علاوه بر توطئه دشمنان، استبداد و ظلم برخی حکومت های اسلامی موجب شده است تا گروه هایی ایجاد و به سوی افراطی گری روی بیاورند، خاطرنشان کرد: علمای دین باید به مهندسی عقاید و افکار اسلامی بپردازند.

انتهای پیام/313 /33

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha