پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
داعش

حوزه/ زنان ایزدی عراق به 50 دلار فروخته می شوند؛ آیا اسلام راضی است و دین ما این جنایت ها را قبول می کند؟

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، شیخ خالد ملا، از علمای اهل سنت و رئیس جمعیت علما در جنوب عراق، عصر امروز در دومین روز کنگره جهانی جریان های تکفیری و افراطی از دیدگاه علمای اسلام با اشاره به این که به خداوند سوگند می خورم که ایزدی ها و سنی ها و شیعه ها در عراق بخاطر عدم درک مفاهیم کشته می شوند، اظهار داشت: بیش از 200 هزار ترکمن شیعه از خانه های خود آواره شده اند.

وی با بیان این که بزرگ ترین جنایت ها از سوی تکفیری ها در عراق رخ می دهد، تصریح کرد: نوامیس مردم مورد هتک قرار گرفته و کودکان و مردان را می کشند.   

وی با بیان این که چرا دنیا در مقابل تخریب کلیسا و مساجد و حسینیه ها سکوت کرده است، ابراز داشت: از سال 2003 در معرض کشتار هستیم و فریاد می زنیم که تکفیری ها دارند ما را می کشند و امثال قرضاوی هستند که مردان ما را کشته و زنان ما را اسیر کرده اند.

رئیس جمعیت علما در جنوب عراق با اشاره به این که تکفیری ها موجب آواره شدن چندین هزار عراقی شده اند، اظهار داشت: زنان ایزدی عراق به 50 دلار فروخته می شوند؛ آیا اسلام راضی است و دین ما این جنایت ها را قبول می کند؟

خالد ملا، با بیان این که ابراهیم سامرایی، ملقب به ابوبکر بغدادی مزدور دوگانه آمریکا از القاعده جدا شد وخلافت خود را اعلام کرد، تصریح کرد: اعلام خلافت اسلامی، یعنی همه حکام دیگر باطل هستند؛ امروز شاهد هستیم غربی ها هنگامی که آتش به آن ها سرایت کرد، فتوا علیه داعش صادر کردند.

وی با اشاره به این که در شهر مقدس قم و حوزه های علمیه به صراحت کامل می گویم همه ما سر بریده خواهیم شد، اگر تشخیص ندهیم مفاهیم صحیح کدام است، ابراز داشت: تکفیری ها با عدم درک  از احادیث و روایات سرهای ما را جدا خواهند کرد و می کنند؛ آیا همین افراد حسین(ع) و... مسلمانان را نکشتند؟

رئیس جمعیت علما در جنوب عراق افزود: تکفیری ها به مقدسات یک میلیارد مسلمان سنی  و شیعیان تعدی و تجاوز کرده اند.

شیخ خالد ملا در پایان با اشاره به فتوای مقام معظم رهبری در خصوص حرمت توهین به مقدسات اهل‌سنت ابراز داشت: این فتوا در مناطق سنی نشین خوانده شد و بسیار از آن استقبال کردند.

انتهای پیام/313 /33

  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نازی IR ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
    0 0
    سلام این عکس مربوط به زنان علوی در کشور سوریه است نه عراق. لطفا در انتخاب عکس برای اخبار دقت بیشتری مبذول فرمایید.