پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اقبالی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه علوی قم با اشاره به اینکه امروز گسترش فرهنگ بسیجی در جامعه مهم‌ترین وظیفه بسیجیان است گفت: کار فرهنگ بسیار ظریف و دقیق است و گاهی با یک اشتباه خیلی چیزها نابود می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین اقبالی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، ضمن تبریک آغاز هفته بسیج اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب، دشمنان ایران مخصوصاً آمریکا دست به توطئه علیه ایران می‌زدند و مقابله با این شرایط، حضور فعال مردمی را می‌طلبید.

وی با بیان اینکه بسیج یکی ازیادگاری های  حضرت امام (ره) است گفت: یکی از ارکان مهم در هر جامعه مردم هستند و مردمی که در پیروزی انقلاب نقش داشتند در حفظ آن نیز باید نقش خود را ایفا می‌کردند و این ضرورت موجب شد که امام(ره) دستور تأسیس بسیج را صادر کنند.

*بسیج از متن مردم است

مدیر مدرسه علمیه علوی قم با اشاره به این که بسیج از متن مردم بود و با علاقه‌ای که به امام(ره) و رهبری داشتند وارد صحنه می‌شدند بیان کرد: بسیجیان نیروهایی مکتبی هستند و با اعتقاد عمل می‌کنند و تا زمانی که گروهی این اعتقاد را داشته باشد دچار آسیب نمی‌شوند.

وی با اشاره به این که تاریخ، از حضور پرشور مردم در بسیاری از عرصه‌ها خبر می‌دهد ابراز داشت: پیروزهایی که پیامبر(ص) در صدر اسلام کسب می‌کردند با حضور مردمی بود که با عشق و علاقه و اعتقادی که داشتند در کنار پیامبر(ص) می‌جنگیدند و موجب پیروزی اسلام می‌شدند.

حجت الاسلام و المسلمین اقبالی با بیان این که بسیجیان در جنگ تحمیلی جان‌فشانی های بسیاری از خود نشان دادند افزود: حضور این قشر در صیانت و نگهداری از انقلاب از تدابیر آگاهانه امام بود و آثار و برکات آن را در طول 8 سال جنگ شاهد بودیم.

وی خاطر نشان کرد: افراد مرفه و فرصت‌طلب به هیچ‌وجه وارد جنگ نشدند، بلکه این بسیجیان بودند که زندگی خود را رها کرده و با اهدای خون خود از این انقلاب دفاع کردند.

*مقابله با جنگ نرم روحیه بسیجی می‌خواهد

مدیر مدرسه علمیه علوی قم با اشاره به این که مقام معظم رهبری فرمودند که بسیج همیشه باید آماده باشد گفت: زمانی ضرورت داشت که بسیج در جبهه‌های جنگ حضور داشته باشد و با جنگیدن از کشور دفاع کند، ولی امروز شرایط تغییر کرده است و دشمنان با تهاجم فرهنگی درصدد ضربه زدن به کشور هستند و بسیجیان نیز باید در این زمینه آمادگی مقابله با دشمنان را داشته باشند.

وی با بیان این که بسیج باید نسبت به توطئه‌های دشمن آمادگی داشته باشد و در مقابل آن‌ها با درایت رفتار کند تصریح کرد: امروز مجموعه بسیج در تلاش است که سطح فکری و دانش نیروهای بسیجی را افزایش دهد و آن‌ها را با انواع توطئه‌های دشمنان آشنا کرده و برای مقابله با آن‌ها آماده کند.

حجت الاسلام و المسلمین اقبالی بیان کرد: روحانیون به عنوان کارشناسان دینی منبعی هستند که باید به بسیجیان آگاهی دینی دهند و دست آن‌ها را در دست خود گرفته تا آن‌ها رشد دینی پیدا کنند.

تنها به پوشیدن لباس بسیجی اکتفا نشود

وی ادامه داد: یک بسیجی باید مرام و رفتارش نیز بسیجی باشد و تنها به پوشیدن لباس بسیجی اکتفا نکند و آنچه را که رهبری و دین می‌خواهد انجام دهد و گوش به فرمان برای حضور جدی در جامعه باشد.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم با اشاره به اینکه امروز گسترش فرهنگ بسیجی در جامعه مهم‌ترین وظیفه بسیجیان است گفت: کار فرهنگ بسیار ظریف و دقیق است و گاهی با یک اشتباه ضررهای جبران‌ناپذیری به وجود می‌‌آید.

وی با بیان این که بسیجیان در معرض تهمت‌های بسیاری قرار دارند عنوان کرد: گاهی به بسیجیانی که امر به معروف و نهی از منکر می‌ کنند تهمت‌های ناروا می‌زنند، مردم باید بدانند که با یک کار خلاف نمی‌شود کار خلاف دیگری را اصلاح کرد و زدن این‌گونه تهمت‌ها به این قشر قابل‌قبول نیست.

حجت الاسلام و المسلمین اقبالی خاطرنشان کرد: بسیجیان باید در رفتار خود دقت کنند و حضورشان در جامعه پررنگ باشد و الگو بودن خود را در جامعه حفظ کنند و یادآور بچه‌هایی باشند که در جنگ جان خود را فدای دفاع از اسلام کردند.

برنامه های هفته بسیج در مدرسه

وی با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج در مدرسه علمیه علوی قم گفت: وظیفه ما است که هر سال برنامه‌ریزی‌های مناسبی برای گرامیداشت این هفته داشته باشیم و البته باید برنامه‌ریزی ما نه تنها برای این هفته بلکه برای تمام طول سال باشد.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم بیان کرد: دعوت از برخی شخصیت‌ها برای سخنرانی در مدرسه و آماده کردن فضای عمومی مدرسه همسو با فعالیت‌های بسیج، بخشی از برنامه‌های این مدرسه برای هفته بسیج است.

انتهای پیام

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha