پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
قهرمانی

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: با تدبیر مرجعیت و شرکت علمای شیعه و سنی در گنگره عظیم خطر جریان های تکفیری در قم، پیام ریشه کنی کفر و تکفیر به دنیا مخابره شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد قهرمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به ثمره ارزشمند گنگره جریان های افراطی و تکفیری، اظهارداشت: قطعا گردهمایی علما و اندیشمندان فقیه و صاحب نظر در این گنگره عظیم، پیام ریشه کنی کفر و تکفیر را در جهان طنین انداز کرد و بر افکار ضد بشری و شیطانی مستکبران خط بطلان کشید.

وی، آگاهی بخشی و ابهام زدایی از اذهان جامعه بشری را از جمله ثمرات ارزشمند این گنگره عظیم عنوان کرد و افزود: علما و اندیشمندان در محکوم کردن جنایات و اقدامات ضد اسلامی اتفاق نظر دارند که این مسئله مانع از نفوذ عقاید و اختلاف افکنی میان شیعه و سنی می شود.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی، انعکاس نظرات و افکار مرجعیت و علمای اسلام در رابطه با جریان های تکفیری همچون داعش را موثر دانست و تصریح کرد: ایجاد صلح، آرامش در سایه قرآن کریم، قبله واحد و  اتحاد و همدلی مانع از رسوخ جریان های تکفیری در امت اسلامی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین قهرمانی خاطرنشان کرد: طراحی و تدوین برنامه هایی چون ایران هراسی و اسلام ستیزی توسط دشمنان مستکبر در راستای جلوگیری از اشاعه فرهنگ ناب ایرانی و افکار اصیل اسلامی صورت می پذیرد.

وی، ریشه کنی کفر و الحاد را در سایه تکیه بر وحی الهی و هم اندیشی علما و بزرگان اسلام میسر دانست و اذعان داشت: نباید اجازه تبلیغ علیه اسلام و مسلمین به دشمنان داده شود و باید با درایت و همدلی، فرصت هرگونه جریان سازی و خدشه دار کردن اسلام از ملحدان گرفته شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha