پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سید حنان حسینی - مهر فارس

حوزه / برگزاری جلسات هفتگی تفسیر نهج البلاغه، تشکیل شورای صلح و سازش و برگزاری دوره های آموزشی اخلاقی معرفتی و بصیرتی از جمله اقدامات امام جمعه شهرستان مهر استان فارس است.

حجت الاسلام سید حنان حسینی، امام جمعه شهرستان مهر استان فارس، در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در شیراز، با اشاره به برخی از فعالیت های فرهنگی ستاد اقامه نماز جمعه این شهرستان گفت: برگزاری جلسه هفتگی تفسیر، نهج البلاغه و تشکیل شورای صلح و سازش با همکاری دادگستری شهرستان از جمله این برنامه ها است.

حجت الاسلام حسینی در مورد شورای صلح و سازش تصریح کرد: این شورا متشکل از امام جمعه و دو نفر از معتمدین است؛ خانواده هایی که غالبا جوانان هستند و بر سر اختلافات جزیی و سوء تفاهم ها تصمیم به طلاق توافقی دارند به این شورا معرفی شده که توجیه شوند؛ تاکنون پرونده های زیادی با صلح و سازش به پایان رسیده است.

امام جمعه مهر، ادامه داد: با توجه به مسئولیت سرمربی حلقه صالحین، بازدید از حلقه های صالحین پایگاه ها، برگزاری دوره های آموزشی، اخلاقی، معرفتی و بصیرتی و هیئت عاشقان ولایت با همکاری سپاه در دستور کار قرار گرفته است.

وی، ضمن تشریح معضلات فرهنگی این منطقه، ماهواره را یکی از مهمترین آنها برشمرد و گفت: متاسفانه شبکه های دیجیتال در بسیاری از مناطق بخش مرکزی شهرستان دریافت نمی شود؛  لذا مردم رو به ماهواره آورده اند ولی با این حال سپاه در حال توزیع دستگاه گیرنده دیجیتال در مناطقی که پوشش دیجیتال وجود دارد هست.

حجت الاسلام حسینی به کیفیت برنامه های ماه صفر اشاره کرد و گفت: تعزیه در این شهرستان به عنوان اصلی ترین مراسم مذهبی ماه محرم و صفر قلمداد می شود؛ که به صورت منظم برگزار می گردد..

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha