چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله نوری همدانی

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به ادعای حقوق بشر در غرب گفتند: امروز غربی ها توان تحمل سیاه پوستان را در زندگی خود ندارند و در غرب بسیاری از فعالیت های مرتبط با سیاه پوستان در مجموعه های اختصاصی آنها انجام می شود و از حقوق خود محروم هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید، عصر امروز در دیدار با جمعی از فرماندهان نظامی گفتند: تاثیر انقلاب ما در سطح جهان به واسطه توام بودن ایمان و معنویت با مردم است.

ایشان افزودند: اخلاق و فرهنگ دیگر مولفه های انقلاب اسلامی ایران است که باید همیشه و با حضور همیشگی مردم و مسئولین تداوم یابد و موجبات ماندگاری آن را فراهم نماید.

این مرجع تقلید تشریح کردند: پیامبر اکرم(ص) در زمانی انقلاب اسلامی خود را ایجاد کردند که دنیای آن روز به خصوص اعراب جاهلی در سراشیبی انحطات اخلاقی و بی عدالتی و بی اخلاقی فرو رفته بود، ولی پیامبر(ص) اسلام بر همه این مشکلات فایق آمده و تمدن اصلی اسلام را بنا نهادند.

پیامبر اختلافات را به وحدت تبدیل کردند

ایشان بیان کردند: اختلاف بین سیاه و سفید اختلاف طبقاتی اختلاف بین قبایل اختلاف بین نژادها و ملت ها از جمله اختلافات بارز زمان پیامبر(ص) بود که آن حضرت با پیام نورانی اسلام همه این اختلافات را به وحدت تبدیل کردند.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: پیامبر اکرم(ص) سیاه و سفید را در کنار هم نشاند و به همه ثابت کردند که سیاه و سفید هیچ تفاوتی با هم ندارند در حالی که برای همه آن افراد این سخنان سخت بود؛ حتی امروز نیز غربی ها توان تحمل سیاه پوستان  را در زندگی خود ندارند و در غرب بسیاری از فعالیت های مرتبط با سیاه پوستان  در مجموعه های اختصاصی آنها انجام می شود و سیاهان از بسیاری از حقوق محروم هستند، که البته بسیاری از این محرومیت ها غیر محسوس است.

شرافت انسان ها به دین است

ایشان گفتند: پیامبر اکرم(ص) فرموند: شرافت انسان ها به دین آنها است و شخصیت هر کس به اخلاق و منش اوست و اصالت هرکس نیز به عقل و فرهنگ است. و ایشان بارها به مردم می فرمودند که تقوا معیار برتری انسان است.

همه باید قدرنعمت  امنیت در کشوررا بدانیم

حضرت آیت الله نوری همدانی یادآور شدند: امنیت از مهمترین نعمت های خداوند متعال به بندگان است که این وظیفه بر عهده حکومت ها نهاده شده است، حکومت اسلامی نیز به پشتوانه نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی توانسته است، بالاترین میزان امنیت را در میان کشورهای منطقه داشته باشد. که امیدواریم با تلاش شبانه روزی نیروهای خدوم انقلاب و اسلام شاهد استمرار این امنیت باشیم و مردم نیز قدرشناس نیروهای خدوم خود هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha