سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام رضوی اردکانی

هم‌اكنون اسلام از سوی داعش در خطر افتاده است و طلاب بايد با توجه بيشتر بر دروس و ارتقاي سطح علمی خود به طرز مناسبي پاسخگوي شبهات مطرح شده از سوی اين جريان تكفيري باشند.

حجت الاسلام سيد ابوفاضل رضوي اردكاني، در گفتگو با خبرنگار حوزه در شيراز، گفت: هدف آمريكا و اسرائيل از ايجاد و حمايت از فرقه تكفيري داعش ايجاد اسلام هراسي در نزد جهانيان و كشيدن نقابي منفور بر چهره اسلام است.

مدیر مدرسه علمیه اهل بیت(ع) شيرازافزود: اجلاس قم در پي این بود که اين نقاب آمريكايي كه با خشونت، جنگ و ويژگي‌هاي ضد بشري ساخته شده است،را از چهره اسلام براندازد و اسلام متكي برمروت، فرهنگ، رحمت و علم را به جهانيان معرفي كرده و با اين مهاجم ناجوانمردانه به مبارزه برخيزد.

حجت الاسلام رضوی اردکانی برگزاري اين كنفرانس به تنهايي را هرچند موثر اما ناكافي دانست و ابراز اميدواري كرد: بر اساس مصوبات اين اجلاس رهبران اسلامي در كشور و منطقه خود به فعاليتهاي تبليغي مناسب و گسترده از طريق ماهواره‌ها و ابزارهاي اطلاع‌رساني روز بپردازند.

وی با اشاره به ريشه گيري داعش در سرزمين حجاز و با حمايت ر‍ژيم سعودي، خاطر نشان كرد: ظهور اين گروه باطل در سرزميني كه پيامبر به رسالت برگزيده شد و فعاليتهاي آنان با نام اسلام، عرصه را براي سوءاستفاده صهیونیست‌ها و دشمنان باز كرده است و علما بايد جوانان را بيدار کنند و چهره واقعي اسلام را به آنان معرفی کنند.

تكفيري‌ها به اسم اسلام تيشه به ريشه اسلام مي‌زنند

همچنین حجت‌الاسلام مصطفي شاهسوني، مدير حوزه علميه امام مهدي(عج) نيريز در گفتگو با خبرنگار حوزه درشيراز، در تشريح موقعيت طلاب جوان در دنياي امروز، گفت: هم‌اكنون اسلام از سوی داعش در خطر است و طلاب بايد با  توجه بيشتر بر دروس و ارتقاي سطح علمی خود به طرز مناسبي پاسخگوي شبهات مطرح شده از سوی اين جريان تكفيري باشند.

وي ادامه داد: در اين راستا در مدرسه علميه امام مهدي(عج) علاوه بر دروس رسمي، جلسات علمی و اخلاقی شبانه برگزار و علاوه بر اين هر شب يكي از اساتيد، در مدرسه حضور دارد و پاسخگوي سوالات علمي و معنوي آنان است.

مدير مدرسه علميه امام مهدي(عج) نيريز در با اشاره به برنامه‌هاي ورزشي و هنري  اين حوزه، از عقد قراداد با يكي از سالن‌هاي ورزشی شهرستان براي استفاده مداوم طلاب و اساتيد اين حوزه خبر داد.

حجت‌الاسلام شاهسوني، برگزاري برنامه قرائت قرآن قبل از شروع تمامي كلاسها در جهت ارتقاي سطح معنوي طلاب را از اساسي‌ترين فعاليت‌هاي خود در دوره مديريت چهارساله در حوزه علميه نيريز دانست و افزود: برنامه با قرائت تمامي طلاب و اساتيد و به طور منظم اجرا مي شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha