شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
محمودی

حوزه/ کارشناس فرهنگی دفتر نهاد رهبری دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین، آموزش مفاهیم قرآنی و دینی در بین دانش پژوهان غیرایرانی را هدف اصلی برنامه های فرهنگی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمودی، شب گذشته در مراسم افتتاحیه کانون قرآن دانشجویان غیر ایرانی دفتر نهاد رهبری دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین، در حسینیه شهید آوینی، گفت: انتخاب ایران برای تحصیل، به اعتراف خود دانش پژوهان غیرایرانی بیشتر برای استفاده از فضای دینی و معنوی کشور انجام می گیرد، چرا که در برخی از کشورها قرآن خواندن ممنوع بوده وتا 18 سالگی به افراد اجازه ورود به مسجد نمی هند!

وی افزود: دانشجویان غیرایرانی در مراجعات خود اعلام می دارند که ما نحوه نماز و قرآن خواندن را در کشور شما یاد گرفتیم که این موضوع نشان دهنده ارزش و اهمیت کار فرهنگی است.

کارشناس فرهنگی دفتر نهاد رهبری دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) بیان کرد: ایده اصلی تشکیل کانون قرآن دانشجویان غیرایرانی از برنامه جزء خوانی روزانه ماه مبارک رمضان و مراسم ختم دسته جمعی گرفته شد و دانش پژوهان خواهان ادامه برنامه های قرآنی بعد از ماه مبارک بودند که نهایتا تصمیم گرفته شد که در قالب کانون قرآن و عترت مسائل مربوط به آن پیگیری شود که الحمدالله امروز شاهد افتتاح و آغاز به کار کانون هستیم.

حجت الاسلام محمودی اظهار کرد: پیش از این هیئت دانش پژوهان غیرایرانی هم راه اندازی شده بود که در مناسبت های مذهبی مثل، ایام فاطمیه، ماه رمضان و ماه محرم و صفر به برگزاری مراسم در بین دانشجویان غیرایرانی می پردازند.

وی با اشاره به برنامه کانون قرآن و عترت گفت: فعالیت های کانون در قالب کلاس های آموزشی در رشته های حفظ، قرائت، تجوید و تفسیر در سطوح مقدماتی و پیشرفته با استفاده از اساتید مجرب استان قزوین انجام خواهد شد.

 

کارشناس فرهنگی دفتر نهاد رهبری دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) گفت: هدف از برگزاری برنامه های مختلف آموزشی این است دانش پژوهان غیرایرانی وقتی به کشور خود باز می گردند بتوانند خود عهده دار برگزاری مجالس و محافل انس با قرآن حداقل در سطح خانواده های خود باشند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha