چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
نظری منفرد

حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد با بیان این که امام باقر(ع) فرمودند که بهترین حالت برای من زمانی است که مشغول کار و کسب روزی حلال هستم گفت: امام باقر(ع) از فرصت‌های زندگیشان به خوبی استفاده می‌کردند و علاوه بر تربیت شاگردان بسیار به کار کشاورزی نیز می‌پرداختند.

حجت‌الاسلام و المسلمین نظری منفرد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تبریک ولادت با سعادت امام باقر(ع) اظهار کرد: امام باقر (ع) در سال 57 هجری از مادری به نام فاطمه دختر امام حسن مجتبی (ع) به دنیا آمدند و هم از نظر پدری و هم مادری علوی و فاطمی هستند.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) به جابر خبر داد که فرزند من را خواهی دید و او کسی است که علم را می‌شکافد گفت: این بشارت پیامبر(ص) خود یک معجزه است به این دلیل که جابر تا آن زمان زنده ماند و امام را دید .

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه تا زمان امام باقر(ع) برای هیچ‌کدام از ائمه این فرصت پیش نیامد که این علوم را منتشر کنند تصریح کرد: در زمان این امام همان این فرصت فراهم شد و امام نیز از این فرصت استفاده کردند و توانستند مکتب اهل‌بیت(ع) را منتشر کنند.

وی با بیان این که شیعه تا زمان امام باقر (ع) بسیاری از چیزها را نمی‌دانست ابراز داشت: امام (ع) شاگردان بسیار بزرگی را تربیت کردند که بسیاری از آن‌ها صاحب‌نظر بودند.

حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد ادامه داد: در زمان امام باقر(ع) فرصتی به دست آمد که علوم در زمینه‌های مختلف توسعه پیدا کند و امام مکتبی را تأسیس کنند و این مکتب به دست امام صادق(ع) توسعه پیدا کند.

وی با بیان این که امام باقر(ع) فرمودند که بهترین حالت برای من زمانی است که مشغول کار و کسب روزی حلال هستم گفت: امام باقر(ع) از فرصت‌های زندگی‌شان به خوبی استفاده می‌کردند و علاوه بر تربیت شاگردان بسیار به کار کشاورزی نیز می‌پرداختند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha