سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
نماز خانه

حوزه/ سرانه نمازخانه به ازای هر دانش آموز در استان البرز تنها 30 سانتیمتر مربع است که این رقم درکشور 50 سانتیمترمربع است و این امر محرومیت استان دراین زمینه را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران، خسرو ساکی، در نشست کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش استان البرز، در دفتر امام جمعه کرج، با ارائه گزارشی از روند فعالیت ها و امورمرتبط با مدارس امین استان، گفت: درسطح استان 100 مدرسه طرح "امین" و "روشنا" فعال هستند و تعداد مدارس مجری طرح، در قیاس با سایر استان ها قابل قبول می باشد.

وی با اشاره  به فعالیت 40 مدرسه مجری طرح امین در استان البرز، ابراز داشت:  حوزه علمیه استان علاوه بر اعزام روحانی به این مدارس، حق التبلیغ آن ها را نیز پرداخت می نماید.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: پشتیبانی مالی 60 مدرسه روشنا داستان نیز از طریق خود مدارس و آموزش و پرورش استان تامین می گردد.

نائب رئیس کمیته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در استان البرز در خصوص سرانه فضا برای نمازخانه های مدارس استان نیز گفت: ازمجموع یک هزار و 223 نمازخانه مدارس، 913 باب ازآن ها تجهیز شده و تقریبا فضای لازم برای اقامه نماز دانش آموزان را دارند.

وی افزود: سرانه نمازخانه به ازای هر دانش آموز در استان البرز تنها 30 سانتیمتر مربع است که این رقم درکشور 50 سانتیمترمربع است و این امر محرومیت استان دراین زمینه را نشان می دهد.

ساکی اضافه کرد: تعداد ائمه جماعات مدارس که سال گذشته 252 نفر بودند، امسال به 185 نفر تقلیل یافته که درحال رایزنی برای جبران این کمبود هستیم و حتی با مدیر حوزه علمیه خواهران استان برای اعزام مبلغ خواهر به مدارس دخترانه هماهنگی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز با اشاره به امضای توافق نامه با اداره کل اوقاف و امورخیریه استان برای آموزش قرآن کریم به دانش آموزان، تصریح کرد: در زمینه برگزاری گفتمان های دینی، ساماندهی ائمه جماعات، اجرای مسابقات قرآن کریم و توسعه مدارس صدرا هم همکاری های خوبی با سازمان تبلیغات اسلامی استان داریم و امیدواریم امکانات لازم برای توسعه و بسط همکاری ها فراهم گردد.

وی با بیان این که رفتار دینی به سادگی در جامعه نهادینه نمی شود و نیازمند فرهنگ سازی است، گفت: درخصوص بهره گیری از مبلغان غیرطلبه در مدارس باید کیفیت و کمیت آن مشخص شده و چارچوب ها، معیارها، مقررات و شرایط آن تعریف و ابلاغ گردد. دربحث آسیب شناسی نیز مقرر شد فراوانی آسیب ها در مناطق و شهرهای استان شناسایی و مورد بررسی کارشناسانه قرار گیرد تا براساس آن مبلغان حوزه، امورتبلیغی خود را ساماندهی و تنظیم نمایند.

ساکی یادآور شد: گروه های انحرافی، گرایش به فرق مختلف ضاله و بهائیت، مدگرایی، مواد مخدر، ضعف حجاب و عفاف و مسائل اخلاقی ازجمله آسیب هایی است که دانش آموزان را تهدید می کند، لذا ضروری است با همراهی و کمک حوزه های علمیه و مبلغان دینی نسبت به مرتفع کردن این آسیب ها تلاش و جدیت زیادی داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز در پایان گفت: برای سخنرانی و حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرج در مدارس نیز برنامه ریزی هایی صورت گرفته است.

انتهای پیام

 

 

 

 

   

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha