سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حسنی ارومیه

همزمان با هفته بسيج و با پیام مقام معظم رهبری، مراسم تجليل از نيم قرن مبارزه خستگي ناپذير حجت الاسلام و المسلمين غلامرضا حسنی امام جمعه سابق اروميه برگزار می شود.

حجت الاسلام سید محمد فخری، در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری حوزه با اعلام این مطلب اظهارداشت: حجت الاسلام و المسلمین حسنی، یکی از مبارزان سرسخت حکومت پهلوی و از یاران صدیق امام خمینی بود که بعداز پیروزی انقلاب اسلامی هم در منطقه آذربایجان غربی حضوری فعال داشت و بیش از 34 سال در منصب امام جماعتی فعالیت و در تامین امنیت و آرامش منطقه نقش بسیار پررنگی داشتند.

وی دیگر ابعاد شخصیتی این مجاهد خستگی ناپذیر را مدنظر قرار داد و افزود: یکی از بارزترین ویژگی ایشان اهتمام به علم و علم آموزی مخصوصا در حوزه های علمیه بود بطوریکه ایشان موسس سه مدرسه علمیه برادران و حوزه علمیه الزهرا ارومیه هم می باشد.

رئیس سازمان تبلیغات استان آذربایجان غربی، صداقت، صریح اللهجه بودن را ازدیگر ویژگی های ایشان دانست و گفت: علاقه به کشاورزی از دیگر خصوصیات وی است که راه اصلی امرار معاش ایشان نیز از این طریق می گذرد.

وی تصریح کرد: در همین راستا و با توجه به فعالیت و تلاش‌های بی ‌بدیل حجت الاسلام والمسلمین حسنی طی بیش از 50 سال، شورای سیاست گذاری کشور برآن شد تا مراسمی برای نکوداشت فعالیت‌های این مجاهد خستگی ناپذیر برگزار نماید.

رئیس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در استان آذربایجان غربی، افزود:  این همایش نکوداشت ششم آذر ماه همزمان با هفته بسيج در محل سالن اجتماعات شهيد چمران دانشگاه اروميه با پیام  رهبر معظم انقلاب و با حضورعلما و فضلا، مسئولین کشوری و استانی برگزار خواهدشد.

وی خاطرنشان ساخت: حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و سردار مصطفی ایزدی از سرداران دوران دفاع مقدس از جمله سخنرانان این مراسم خواهند بود.

حجت الاسلام فخری با اشاره به برنامه های جانبی این مراسم نکوداشت خاطرنشان کرد: در این مراسم از سردیس و کتابی در رابطه با فعالیت های امام جمعه سابق ارومیه رونمایی خواهد شد.

وی یادآور شد: ایشان در 14 فروردین سال 1390 نشان درجه یک شجاعت را از رییس جمهور سابق دریافت کرد.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha