پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
 حجت الاسلام حاج صادقی

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به این که حوزه های علمیه نباید فراموش کنند نسبت مادری با انقلاب دارند و بیشتر از دانشگاه ها باید برای تبیین فرهنگ و اقتصاد مقاومتی گام بردارند، گفت: پیشبرد تئوری فرهنگ مقاومتی مهم ترین راهکار مقابله با اقدامات دشمنان است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، فرهنگ را محوری ترین و مهم ترین مسئله انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: هویت انقلاب اسلامی فرهنگ و دیانت است و دشمنان نقش فرهنگ انقلاب را متوجه شده اند که به دنبال فروپاشی آن هستند.

وی افزود: دشمنان در قالب جنگ نرم می خواهند فرهنگ جهاد و انقلاب و مقاومت را از امت بگیرند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان این که پیشبرد تئوری فرهنگ مقاومتی، مهم ترین راهکار مقابله با اقدامات دشمنان است، اظهار داشت: در طول 35 سال گذشته ثابت شده در هر زمینه که مطابق با فرهنگ اسلامی عمل کردیم، موفق بودیم و رضایت خداوند را در پی داشته است.

*در زمینه فرهنگی نباید منفعلانه عمل کرد

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با اشاره به اینکه هرگاه در زمینه فرهنگی منفعلانه عمل کردیم دچار آسیب هایی شدیم، تصریح کرد: هرگاه برای جلب توجه دنیا و راضی کردن آنان، اقداماتی صورت گرفت با آسیب مواجه شدیم.

وی با بیان این که مقوله و مولفه های فرهنگ مقاومتی باید به درستی تبیین شود، ابراز داشت: آزادی در فرهنگ دینی باید متناسب با فرهنگ امت انقلابی معنا شود؛ بحث استفاده از تفریحات سالم در فرهنگ دینی وجود دارد، اسلام هرگز با شادی و تفریح مخالف نیست؛ اما در مقوله های فرهنگ مقاومتی، آزادی صحیح و مناسب با امت انقلاب معنا شود، چرا که در هیچ کشوری آزادی مطلق وجود ندارد.

*ضرورت اجرای فرهنگ مقاومتی   

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه بر ضرورت اجرایی شدن فرهنگ مقاومتی تاکید کرد و گفت: باید بر استدلال، منطق و خودباوری های فرهنگ کشور تکیه کرد و به مکتب، رهبری و امت اعتماد داشت.

وی افزود: مسئولان و مردم، فرهنگ مقاومتی را در صحنه های علمی، هنری، پژوهشی و اجتماعی نهادینه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با بیان اینکه فرهنگ مقاومتی دشمن را مایوس کرده و کشور را در حالت توسعه و پیشرفت بیشتر قرار می دهد، ابراز داشت: بر این اساس خدا و مردم را از خودمان راضی خواهیم کرد؛ در فرهنگ دینی مردم و خدا مقابل هم نیستند و خدا همان جهت گیری را می خواهد که ما برای مردم انجام می دهیم.

وی با تاکید بر اینکه پس از تبیین فرهنگ مقاومتی نیازمند عزم و اراده ملی برای اجرای آن هستیم، اظهار داشت: در گام دوم باید مدیریت جهادی داشت که با مولفه های خاص خود، یگانه راه است جهاد زمانی ارزش دارد و انقلابی است که فی سبیل الله باشد و جهت گیری جهاد باید خدایی باشد.

*مولفه های مدیریت جهادی

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه در مدیریت جهادی باید تمام توان ها به کار گرفته شود و فراتر از وظایف و مسئولیت ها به انجام وظایف پرداخته شود، گفت: همچنین اعتماد به نفس، تکلیف گرایی، ولایت محوری و آگاهانه بودن از دیگر مولفه های مدیریت جهادی برای اجرای فرهنگ مقاومتی است.

*حوزه های علمیه در تبیین فرهنگ مقاومتی نقش آفرینی کند

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با اشاره به اینکه حوزه های علمیه نباید فراموش کنند نسبت مادر را با انقلاب دارند و بیشتر از دانشگاه ها باید برای تبیین فرهنگ و اقتصاد مقاومتی گام بردارند، ابراز داشت: اگر با مجاهدت هرچه بیشتر در این دوصحنه حضور داشته باشیم شاهد پیشرفت و شکوفایی و مایوس بودن دشمنان خواهیم بود.

*برخی از مدیران اقتصاد مقاومتی را باور ندارند

وی همچنین در بخش دیگری از گفت وگوی خود با بیان اینکه مقام معظم رهبری نقشه راه و راهبردهای کشور ارائه می کنند در حالی که فقط باید سیاست های کلی را ابلاغ کنند، اظهار داشت: بعضی از مدیران اقتصادی ما هنوز باور نکرده اند بر اساس اقتصاد مقاومتی می توان اقتصاد کشور را هدایت کرد و برخی نیز توان ندارند.

*مسئولان کشور به مدیریت فرهنگی باور داشته باشند

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه در پایان بر ضرورت باور به مدیریت فرهنگی از سوی مسئولان کشور تاکید و خاطرنشان کرد: برای نقش آفرینی فرهنگی، عزم و اراده مهم است و مدیران اگر باور به مدیریت فرهنگی داشته باشند می توانند به بودجه فرهنگی بیافزایند.

انتهای پیام/313 /33

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha