شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
المصطفی

حوزه/ آزمون های بخش معارفی (کتبی) جشنواره بین المللی قرآن و حدیث المصطفی در شش مقطع رشته از عصر امروز به صورت غیر حضوری (آنلاین) و با محوریت شعار "فرهنگ و سبک زندگی قرآنی" آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آزمون های بخش معارفی (کتبی) جشنواره بین المللی قرآن و حدیث المصطفی در شش مقطع رشته از چهارشنبه 5آذر  به صورت غیر حضوری (آنلاین) و با محوریت شعار "فرهنگ و سبک زندگی قرآنی"  برگزار می شود.

داوطلبین این بخش در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، می توانند در تمامی ساعات شبانه روز با مراجعه به سایت جشنواره به آدرس www.quran.miu.ac.ir در آزمون های اختصاصی شرکت نمایند.

آزمون های این بخش در 6 مقطع رشته تعریف شده است که این رشته ها عبارتند از رشته مفاهیم آیات و احادیث منتخب برای داوطلبین مقطع کاردانی، رشته های مطالعات قرآنی و مطالعات نهج البلاغه و صحیفه برای داوطلبین مقطع کارشناسی، رشته تفسیر ترتیبی برای شرکت کنندگان مقطع کارشناسی ارشد، رشته تفسیر موضوعی برای شرکت کنندگان مقطع دکتری و نیز رشته مطالعات حدیثی برای داوطلبین مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری.

منابع آزمون های کتبی این جشنواره از تالیفات علما و شخصیت های برجسته و مبرّز حوزه های علمیه همچون آیت الله مکارم  العظمی شیرازی و آیت الله العظمی  جوادی آملی برگرفته و در قالب 6 کتب تدوینی با عناوین نسیم هدایت به دو زبان عربی و فارسی، کلام ناب، بیان ناب و مباحث المعنی من مجمع البیان فی تفسیر القرآن به دو زبان عربی و فارسی و دو کتاب ارزشمند مباحث علمی در تفسیر المیزان و مفاتیح الحیاه به داوطلبین ارائه شده است.

با توجه به برگزاری آنلاین آزمون های بخش کتبی امکان شرکت همزمان کلیه طلاب و دانش آموختگان مراکز داخل کشور و نیز دانشجویان دانشگاه مجازی المصطفی که در سایر کشورها حضور دارند، فراهم شده است.

گفتنی است این آزمون ها از حیث شکلی بصورت چهارگزینه ای و از حیث محتوایی بصورت مفهومی تعریف شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • 1152276 IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    نمی توانمواردسایت شوم