جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اندونزی

ما در حال حاضر با كشورهايي همچون آلمان، هند و روسيه در ارتباط هستيم و در حال تاليف كتب هنر اسلامي مي‌باشيم و در تلاش هستيم تا هنر سنتي ايراني را در قالب پژوهش‌ها دنبال كنيم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام حسین نواب رئيس مدرسه اسلامي هنر با حضور در دانشگاه هنر جاكارتا  از نزديك با دانشجويان ديدار و با آخرين وضعيت اين دانشگاه آشنا شد.

اين دانشگاه در حدود 2 هزار دانشجو دارد كه در سه دانشكده نمايش، فيلم و مجسمه سازي فعاليت كرده و مشغول به تحصيل هستند.

در اين ديدار که با حضور دکتر حجت الله ابراهیمیان رایزن فرهنگی ایران در اندونزی انجام گرفت، رئيس مدرسه اسلامي هنر قم طي سخناني ابراز داشت: بخش مهمي از هنر اسلامي در جنوب شرق آسيا شكل گرفته است و ما مي‌توانيم در اين راستا همكاري مناسبي داشته باشيم.

وي به فعاليت مدرسه اسلامي هنر در ايران اشاره كرد و اذعان داشت: اين مركز در مسائل پژوهشي و آموزشي اقدامات گسترده‌اي انجام داده‌است كه مي‌تواند تعامل بسيار گسترده‌اي با دانشگاه هنر اندونزي داشته باشد.

رئيس مدرسه اسلامي هنر گفت: در اين مدرسه مسائلي از جمله فلسفه هنر اسلامي، تاريخ هنر اسلامي، حكمت هنر اسلامي، حقوق هنر اسلامي و.... مورد بررسي قرار مي‌گيرد كه موفق به تربيت پژوهشگران بسياري در عرصه هنر اسلامي از جمله داستان نويسي، گرافيك و فيلمنامه نويسي شده است.

حجت‌الاسلام نواب با اشاره به توجه علماي اسلام به مباني هنر گفت: ما در جمهوري اسلامي ايران شاهد مساجد با معماري اسلامي هستيم كه اين نشان مي دهد به چه ميزان هنر اسلامي در جامعه از ابتدا مورد تاكيد بوده است.

وي به علما و انديشمندان اسلامي اشاره كرد و گفت: افرادي همچون ملاصدرا و فارابي و يا سهروردي در 500 سال پيش موضوع هنر و هنر اسلامي را مطرح كردند و بعد از آن بود كه غربي‌ها در خصوص زيبايي و هنر سخن به ميان آوردند.

رئيس مدرسه اسلامي هنر تاكيد كرد: بايد آثار فيلسوفان اسلامي را جمع آوري كرده تا بتوانيم اثر هنري را بر اين اساس خلق كنيم.

حجت‌الاسلام نواب گفت: ما در حال حاضر با كشورهايي همچون آلمان، هند و روسيه در ارتباط هستيم و در حال تاليف كتب هنر اسلامي مي‌باشيم و در تلاش هستيم تا هنر سنتي ايراني را در قالب پژوهش‌ها دنبال كنيم.

همچنين در اين ديدار دكتر واگيونو سونارتو رئيس دانشگاه هنر طي سخناني گفت: تمركز ما بر روي مسائل نظري نيست اما اگر دانشجويي مايل باشد قطعا كمك او خواهيم كرد اما همه تمركز ما بر روي مسائل عملي است.

در اين جلسه خانم لوكي ويجايانتي معاون دانشگاه در بخش آكادميك، خانم ليديا معاون دانشگاه در بخش همكاري بين المللی و خانم چيترا رئيس دانشگاه مجسمه سازي حضور داشتند.

دکتر ابراهیمیان رایزن فرهنگی ایران نیز در این ملاقات چند پیشنهاد ارائه نمود:

1.       فعالیت پژوهشی دو دانشگاه در خصوص مراسم "تابوت"

2.       انعقاد تفاهم نامه همکاری

3.       اعزام استاد به مدرسه اسلامی هنر جهت دوره کوتاه مدت دانش افزایی

4.       انتخاب دانشجو برای تحصیل در مدرسه اسلامی هنر

5.       حضور گروه تعزیه در دانشگاه هنر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha