شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سعیدی

حوزه / تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها بر مردمی برگزار شدن خدمت رسانی به زائران و عزاداران حسینی در مراسم پیاده روی اربعین تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی امروز در دیدار با مدیر حج و زیارت قم که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، ضمن تبریک میلاد امام باقر علیه السلام گفت: در اربعین حسینی، موکب هایی از سوی مردم در مسیر پیاده روی عزاداران برپا می شود که پذیرای مردم می باشند.

وی پیاده روی به اماکن مقدسه را در سیره معصومین علیهم السلام عنوان کرد و گفت: در اربعین حسینی، مردم به سمت حرم امام حسین علیه السلام با پای پیاده می روند و در این عرصه خدماتی به آنها ارائه می شود که موجب دلگرمی افراد غریب در عراق می شود.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با بیان این که پذیرایی از زائران حسینی در عراق نباید به اربعین ختم شود، تصریح کرد: بسیاری از عزاداران حسینی در اربعین، در عراق و کربلا غریب هستند، از این رو شایسته است در این ایام نیز پذیرای آنها بود.

وی ورود نهادهای مختلف در عرصه خدمت رسانی به زائران حسینی در اربعین را موجب بالاتر رفتن انتظارات از خدمات ارائه شده دانست و گفت: هرچه دستگاه ها در این عرصه ورود یابند، در عین این که کار ارزشمندی است، ولی ممکن است مردم نسبت به این خدمات، با نگاه مطالبه گرانه ای بنگرند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با تأکید بر این که باید جنبه مردمی بودن خدمات ارائه شده در موکب ها، حفظ شود، تصریح کرد: درباره زیارت قبور ائمه اطهار علیهم  السلام، آداب چون غسل و...، وجود دارد، ولی درباره زیارت امام حسین علیه السلام، شرایط متفاوت است و بهتر است زائران با همان خستگی راه، مزار مطهر این امام همام را زیارت کنند.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha