شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 340151
۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۶
رادیو معارف

حوزه/ سيره و منش اقتصادي امام موسي كاظم عليه السلام از جمله اصول كلي حاكم بر سيره اقتصادي آن حضرت با نگاهي به سياست سخت‌گيرانه اقتصادي حكومت عباسي بررسی می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، همزمان با شب ميلاد با سعادت هفتمين امام همام حضرت موسي بن جعفر عليه السلام، ويژه برنامه زنده «درگه حاجات» با هدف بيان سيره آن حضرت پخش مي‌شود.

در اين برنامه حجت الاسلام سيد بهاءالدين ضيايي كارشناس معارف قرآن به بررسي سيره و منش اقتصادي امام موسي كاظم عليه السلام از جمله اصول كلي حاكم بر سيره اقتصادي امام با نگاهي به سياست سخت‌گيرانه اقتصادي حكومت عباسي، منابع مالي آن حضرت، موقوفات و هدايا، وضعيت مالي و معيشتي امام، سيره ايشان در عرصه توليد، برنامه‌ريزي اقتصادي امام، حمايت از توليدكنندگان، سيره آن حضرت در مخارج زندگي، اعتدال ايشان در مصرف، رعايت شئون اجتماعي افراد در امور اقتصادي، اصلاحات اقتصادي امام و مبارزه با احتكار، قمار، سرقت، رشوه‌خواري و ...  خواهد پرداخت.

ويژه برنامه زنده «درگه حاجات» كاري از گروه معارف و علوم اهل بيت عليهم السلام شنبه 8 آبان 93 از ساعت 19:30 روي آنتن راديو معارف خواهد رفت. علاقمندان به دريافت اين برنامه مي‌توانند پس از پخش به صفحه اختصاصي برنامه «درگه حاجات» در سايت راديو معارف مراجعه نمايند.

حكمت مطهر در راديو معارف

راديو معارف در برنامه «حكمت مطهر» به بررسي جامعه و حكومت توحيدي از منظر شهيد مطهري مي‌پردازد.

برنامه «حكمت مطهر» با هدف تبيين جايگاه فكري و شخصيتي شهيد مطهري از راديو معارف در حال پخش است.

در قسمت‌هاي پيش روي اين برنامه، حجت الاسلام محمد هادي هدايت كارشناس فلسفه و كلام به تبيين و بررسي انديشه شهيد مطهري در مورد جامعه و حكومت توحيدي و مباني انقلاب اسلامي، سياست و حكومت از منظر دين اسلام خواهد پرداخت.

برنامه «حكمت مطهر» كاري از گروه معارف و انديشه هر روز از ساعت 18:00 از راديو معارف پخش مي‌شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha