جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
میرزاده دانشگاه آزاد

حوزه با تجلیل از روش های علمی و پژوهشی حوزه، گفت: از گذشته تا به امروز برخی از روش های علمی و پژوهشی در حوزه های علمیه وجود دارد که دانشگاه ها از آنها محرومند و امیدواریم بتوانیم آنها را وارد دانشگاه کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر میرزاده صبح امروز در دیدار با آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است، اظهارداشت: در بسیاری از سال ها بیش از 50 درصد آموزش عالی کشور در اختیار دانشگاه آزاد بوده؛ ولی امروز با راه اندازی دانشگاه ها دیگر این درصد کمتر شده است.

*نیمی از دانش آموختگان کشور از دانشگاه آزادند

وی ادامه داد: در ایران بیش از 10 میلیون دانش آموخته وجود دارد که بیش از 5 میلیون نفر آنها، فارغ التحصیل دانشگاه آزاد می باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ابراز داشت: در حال حاضر نزدیک به 432 شعبه در سطح کشور از دانشگاه آزاد وجود دارد که 1 میلیون و 700 هزار در آن مشغول به تحصیل می باشند.

*دانشگاه آزاد؛ بزرگترین دانشگاه حضوری جهان

دکتر میرزاده با بیان این مطلب که دانشگاه آزاد بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است، خاطرنشان ساخت: این دانشگاه از لحاظ تعداد دانشجو در رتبه سوم جهان می باشد؛ چراکه برخی از دانشگاه ها، دانشجویان حضوری و غیرحضوری دارند.

این استاد دانشگاه با بیان این مطلب که بر اساس منویات مقام معظم رهبری به دنبال رشد و توسعه علمی در کشور هستیم، تصریح کرد: امروز دانشگاه آزاد با وجود برخی از مشکلات، بسیار مؤثر است و در حوزه تحصیلات تکمیلی تلاش های فراوانی دارد.

وی افزود: در مقاطع کاردانی و کارشناسی نیمی از صندلی های دانشگاه آزاد خالی است و متقاضی ندارد.

*بومی گزینی از سیاست های دانشگاه آزاد اسلامی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به مسئله بومی گزینی دانشجو اشاره کرد و گفت: بومی گزینی از سیاست هایی است که در حال اجرای آن هستیم و دانشجویان حتی در مقاطع ارشد و دکتری نیز می توانند در استان یا شهر خود به تحصیل بپردازند.

*از برخی روش های خوب علمی حوزوی در دانشگاه محروم هستیم

دکتر میرزاده با تجلیل از برخی روش های علمی و پژوهشی حوزوی، اظهار داشت: از گذشته تا به امروز برخی از روش های علمی و پژوهشی در حوزه های علمیه وجود دارد که از آنها در دانشگاه ها محروم بوده  و امیدواریم با تفاهم بتوانیم آنها را وارد دانشگاه کنیم.

این استاد دانشگاه در پایان ابراز داشت: 40 درصد از دانشجویان ما در حوزه علوم انسانی مشغول به تحصیل می باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha