پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام رحیمی خمینی شهر

مسئولان سیاسی و اجرایی به ویژه نمایندگان مجلس باید بدانند که عملکرد آنان در هر دوره، با شخصیت شهید آیت الله مدرس(ره) سنجیده خواهد شد.

حجت الاسلام عباس  رحیمی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، با گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله مدرس، گفت: ابعاد زندگی شهید مدرس در دو بخش تقسیم شده است که لازم است ابتدا شخصیت فقهاتی ایشان مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: شهید مدرس جزء مجتهدین تراز اول در دوره خود بودند و بسیاری از مراجع در آن دوره ایشان را در حد رجال دینی می دانستند.

امام جمعه خمینی شهر با اشاره به این که بُعد دیگر زندگی شهید درس همان سوابق مبارزاتی و حضور چند دوره در مجلس شورای ملی بود، ادامه داد: ایشان جزو معدود افراد حق طلب بود که وظیفه خود را در مبارزه با حکومت جور آن دوره یعنی رضاخان می دانست، به طوری که بارها به شخص رضاخان گفته بود "من آمده ام که نگذارم تو بر این مردم مستضعف و ایران حکومت کنی".

حجت الاسلام رحیمی خاطرنشان کد: روحیه حق گویی و مبارزه شهید آیت الله مدرس (ره) چنان پایه های حکومت رضاخان را به لرزه درآورد که تاب و تحمل این مخالف سرسخت و در عین حال تنها سخنگوی حق را نداشت.

وی در ادامه مراحل شهادت این بزرگ مرد تاریخ را این چنین توصیف کرد: ابتدا در تهران در جلوی مجلس شورای ملی به ایشان شلیک کردند که با تبحر و هوش بالا تنها از ناحیه دست زخمی شدند و بعد از آن او به خواف تبعید گشت، در آنجا مسموم و سپس خود شخص رضاخان به شیوه ناجوانمردانه ای خفه گردید.

حجت الاسلام رحیمی در پایان افزود: همه مسئولان سیاسی و اجرایی به ویژه نمایندگان مردم در مجلس باید بدانند که این شخصیت، نمونه ای ماندگار و آیینه تمام نمای تاریخ این سرزمین است و میزان عملکرد آنان در هر دوره با شخصیت شهید آیت الله مدرس (ره) سنجیده خواهد شد.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha