جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
احمد الطیب الازهر

دکتر احمد الطیب شیخ الازهر گفت: مصر فقط به دست جوانان خود و زنده شدن ارزش های اخلاقی آباد می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، دکتر احمد الطیب شیخ الازهر در دیدار با جوانان حزب "مستقبل الوطن" به ریاست محمد بدران رییس این حزب تاکید کرد: که مصر آباد نمی شود، مگر به دست جوانان خود و زنده شدن ارزش های اخلاقی که جامعه مصری بسیاری از آنها را از دست داده است به ویژه با توجه به اینکه ما در جامعه ای شرقی زندگی می کنیم که ارزش های آن ثابت و تغییر ناپذیر هستند.

وی خاطر نشان کرد: منبع تمام ارزش های ما دین است و اعمال ما بدون اخلاق فایده ای ندارد.

دکتر الطیب گفت: جوانان منبع پیشرفت امت ها هستند و جامعه ای که پتانسیل و نیروی جوانان خود را به هدر بدهد، در امان نیست و در معرض فروپاشی قرار دارد.

 وی از جوانان این حزب خواست واقع بین باشند و با مشکلات مردم زندگی کنند و در استان ها نمایندگانی شایسته و شفاف برای خود انتخاب کنند و اینکه همواره به دنبال سازندگی و پیشرفت باشند و خود را از گزند افکار انحرافی حفظ کنند و بدانند که الازهر و علمای آن از هر فعالیتی که بر اساس ملیت و اخلاق باشد حمایت می کنند.

دکتر الطیب افزود: الازهر تلاش می کند از طریق ارسال هیات های تبلیغی خود در تمام استان ها با انتشار افکار الحادی و افراطی مبارزه کند تا بتواند در مقابل این افکار وارداتی به جامعه مصر بایستد.

از سوی دیگر محمد بدران از دکتر الطیب به خاطر حمایت ایشان از جوانان تشکر کرد و افزود: حزب مستقبل وطن 90 هزار عضو دارد و جوانان این حزب جوانانی میهن دوست و با اخلاص هستند که به دنبال وحدت ملی هستند و تلاش می کنند از تکروی دوری کنند و ارزش های اخلاقی را حفظ کنند. این جوانان الازهر شریف را به عنوان مرجع ارزش ها و ملاک اعتدال باور دارند تا بدین ترتیب این حزب الگویی برای جوانان آگاه و تصویری درخشان برای تمام جهان باشد.

جوانان حزب مستقبل وطن تاکید کردند که الازهر سد محکمی برای حفظ عقل ها است که دین اسلام معتدل را به دور از افکار مخرب و ویرانگر و افراطی منتشر میکند.

جوانان این حزب از الازهر خواستند در مقابل پدیده نوظهوری که در حال رشد است بایستد به خصوص در برخی شبکه های رسانه ای و برنامه هایی که به انتشار الحاد و تشکیک در اصول دین میپردازند.

رییس و جوانان حزب در پایان از تاسیس مرکز صدقات مصر توسط الازهر تشکر کردند و حمایت کامل خود از این اقدام را اعلام کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha