سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
علوی گرگانی

حوزه / حضرت آیت الله علوی گرگانی با تاکید بر این که باید فرهنگ وقف در جامعه نهادینه شود گفتند: درآمد حاصل از وقف بسیاری از مشکلات را حل می کند.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» ایشان  عصر امروز در دیدار با رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این که در گذشته بسیاری از موقوفات به دلیل بی توجهی و عدم عمل به نیت واقفان هدر می‌رفتند اظهار کردند: پیش از این برخی افراد از موقوفات سوء استفاده می‌کردند، ولی امروز شاهد سامان‌دهی وضعیت املاک وقفی هستیم.

استاد حوزه علمیه قم  افزودند: مدیریت سازمان اوقاف در دوره کنونی اقدامات قابل تقدیری داشته  است؛در باب موقوفات دو مرحله داریم، نخست اینکه موقوفات چه اثر مثبتی در جامعه می‌توانند داشته باشند و چه باید بکنیم که منشأ اثر باشند.

ایشان ادامه داد: مرحله دوم هم جنبه منفیات است؛ اگر چنین جنبه‌هایی وجود دارد باید آنها را حذف کنیم، زیرا خاصیت وجودی موقوفات را تحت الشعاع قرار می‌دهند.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه همه مردم آگاهی لازم در مورد وقف را ندارند خاطرنشان کردند: برخی محدودیت‌ها در وقف سبب می‌شود که مشکلاتی به وجود بیاید؛ می‌توان رویه‌ای را در نظر گرفت تا مسئولان سازمان اوقاف، واقفان را راهنمایی کنند که املاکشان را در چه راهی وقف کنند.

استاد حوزه علمیه قم گفتند: وقف عام در شرایط کنونی تاثیر بسزایی دارد و می‌توان با استفاده از عواید آن و بر اساس اولویت‌بندی و شرایط موجود، آثار و برکات بیشتری را برداشت کرد.

معظم له با بیان اینکه عواید حاصل از وقف عام می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند خاطرنشان کرد: چنانچه این فرهنگ نهادینه شود، به تدریج افراد وقف‌هایی انجام می‌دهند که بتوان با استفاده از آنها به اولویت‌های جامعه پرداخت.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به لزوم وقف در راستای گسترش حوزه‌های علمیه و تربیت طلاب علوم دینی گفتند: در این زمینه نیازمند توجه لازم از سوی مسئولان اوقاف و مردم هستیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha