سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
همه واقف باشیم

حوزه/ معاون فرهنگی اوقاف وامور خیریه استان قم از راه اندازی 10 ایستگاه «همه واقف باشیم» طی هفته وقف در قم خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام علی عزیزی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: به مناسبت هفته وقف برنامه های متعددی‌ در‌ نظر گرفته شده است.

وی افزود: در حوزه فرهنگی، برنامه های مختلفی در نظر گرفته شده است که در این هفته برگزار می شودکه محوریت این برنامه ها، شد و توسعه مباحث فرهنگی به خصوص در حوزه وقف در سطح جامعه است.

معاون فرهنگی اوقاف وامور خیریه استان قم گفت: یکی از مهمترین برنامه های هفته وقف در استان قم، برگزاری نمایشگاه های تخصصی در حوزه وقف است.

وی گفت: از جمله این نمایشگاه ها می توان به برگزاری و برپایی خیمه‌های معرفت است که این نمایشگاه در پنج بقعه متبرکه استان قم برگزار می شود.

حجت الاسلام عزیزی خاطرنشان کرد: در این غرفه ها و محافل و خیمه های معرفت بخش هایی چون غرفه پاسخگویی به شبهات و مسایل شرعی، غرفه قرآنی و چند رسانه ای در نظر گرفته شده است.

معاون اوقاف استان قم تصریح کرد: از دیگر مجموعه های نمایشگاهی استان قم در هفته وقف می توان به مجموعه ایستگاه‌های «همه واقف باشیم» در بقاع متبرکه قم اشاره کرد.

وی با ذکر این مطلب که در این غرفه ها برنامه های آموزشی و فرهنگی ویژه اقشار مختلف برگزار می شود گفت: 10 ایستگاه «همه واقف باشیم» طی هفته وقف در قم برگزار می شود.

بر پایی نمایشگاه «علما، طلایه‌داران وقف»

 در ادامه حجت‌الاسلام عبدالحمید فاطمیان  نیز  با اشاره به این مفهوم که بهره‌وری بهینه از موقوفات یکی از وظایف سازمان و ادارات کل اوقاف و امور خیریه است گفت: رسالت بزرگ اوقاف در سراسر کشور عمل امینانه به نیات واقفان است.

مسئول اوقاف و امور خیریه شهرستان قم با اشاره به برگزاری طرح آرامش بهاری در ایام عید نوروز در قم گفت: در همین زمینه طرح هایی چون سوگواره یاس نبوی و نشاط معنوی نیز برگزار شده و خواهد شد.

وی با بیان اینکه 7وقف جدید در قم با بالغ بر 4میلیارد تومان صورت گرفته است، تصریح کرد: به مناسبت هفته وقف همایش وقف و رسانه در امام زاده جعفر شهید و شام جمعه برگزار می شود.

مسئول اوقاف و امور خیریه شهرستان قم اظهارکرد: در همین زمینه نمایشگاه «علما، طلایه‌داران وقف» در قم برگزار می شود؛ از دیگر نمایشگاه های این هفته می توان به نمایشگاه «واقفان خیراندیش، لبیک‌گویان حسینی» اشاره کرد.

حجت الاسلام فاطمیان یادآورشد: طی 2 مرحله بیش از 10 هزار نفر در این طرح شرکت کردند و به این ترتیب 10 هزار حافظ قرآن در قم تربیت شد؛ همچنین در زمینه فعالیت های عمرانی نیز باید گفت که  42 پروژه عمرانی مربوط به بقاع متبرکه در قم با اعتباری بالغ بربیش از یک میلیارد و 400 میلیون تومان در حال اجرا است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha