پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کتاب فرزند شیطان

حوزه/ مرکز نشر هاجر وابسته به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کتاب فرزندان شیطان را با موضوع نقد و بررسی شیطان‌پرستی منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از روابط عمومی حوزه‌ خواهران، کتاب «فرزندان شیطان» که به قلم سیدحسین اسحاقی نوشته شده است، دارای هفت فصل با عناوین شیطان در قاموس عرف و دین، دیرینه‌شناسی شیطان‌پرستی، گذری بر شیطان‌پرستی در ایران، آشنایی با معماران شیطان‌پرستی، موسیقی و شیطان‌پرستی، استفاده وسیع شیطان پرستان از نمادها و عوامل ترویج و مواجهه با شیطان‌پرستی است.

در فصل اول این کتاب عناوینی چون معنا و قلمرو شیطان‌پرستی، انواع شیطان‌پرستی، آیین و مناسک شیطان‌پرستی، مفهوم شیطان در ادیان الهی و نشانه‌هایی از کارهای شیطانی به چشم می‌خورد.

در فصل دوم مباحثی مانند اقسام شیطان‌پرستی، ابعاد شیطان‌پرستی لاوی، عقاید شیطان‌پرستی نوین، سیاست اسرائیل در رواج شیطان‌پرستی و معرفی کشورهای دارای گروه‌های شیطان‌پرستی مطرح شده است.

فصل سوم با عنوان شیطان‌پرستی در ایران ضمن معرفی چند گروه شیطان‌پرستی به موضوعاتی از قبیل تاریخچه، زبان و محل سکونت، کتاب‌های مقدس، نحوه ورود شیطان‌پرستی به ایران پرداخته شده است.

فصل چهارم که به آشنایی با معماران شیطان‌پرستی اختصاص دارد، اسحاق لوریا،‌ اسحاق لاپیرر، شابتای زوی و برخی دیگر به عنوان متفکران نام‌آشنای کابالا معرفی شده‌اند و مباحثی از جمله شرایط عضویت در کلیسای شیطان و گذری بر کتاب انجیل شیطانی ذکر شده است.

فصل پنجم این کتاب با عنوان موسیقی و شیطان‌پرستی در دو بخش ارائه شده است که بخش اول به آشنایی با انواع موسیقی‌های شیطان‌پرستان و بخش دوم به علل گرایش به این موسیقی اختصاص دارد.

فصل ششم کتاب فرزندان شیطان به استفاده وسیع شیطان‌گرایان از نمادها اختصاص دارد و در آن به نمادهای شیطان‌گرایان از جمله سر بزغاله یا باموفت، 666، صلیب وارونه، ابلیسک و صلیب شکسته یا چرخ خورشید اشاره شده است.

فصل هفتم این کتاب نیز با عنوان عوامل ترویج و مواجهه با شیطان‌گرایی، مباحثی از جمله هالیود در خدمت شیطان‌پرستی، علل گرایش به شیطان‌پرستی، راهکارهای مواجهه با شیطان‌پرستی و نقش نظام و آزوهای آن در مواجهه با شیطان‌پرستی را بررسی کرده است.

در مقدمه این کتاب آمده است: شیطان‌پرستی یک مفهوم خودساخته نیست، یک تاریخ پشت سر دارد، بنابراین نباید مفهوم موسیقی رپ را که یک خاستگاه فرهنگ عامه آمریکایی آن هم از محله‌های فقیرنشین سیاه‌پوستان دارد، حمل بر شیطان‌پرستی کنیم. شیطان‌پرستی را باید آن گونه که هست شناخت نه با موجی از توهمات فانتزی و کمیک.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha