پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 341201
۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵
قرآن

حوزه/ خانواده ها روزانه با تلاوت چند آیه از قرآن کریم، آن را به پیامبر اکرم(ص) هدیه کنند، چرا که شرط همنشینی با اهل بیت(ع) در آخرت، حشر دنیوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام مجتبی نظری، یکی از اساتید حوزه، روز پنجشنبه در همایش قرآنی پیامبر اعظم(ص) که در بیمارستان شهید محلاتی تبریز برگزار شد، با اشاره به این که هدف از خلقت انسان، اخذ امانت قرآن و عترت و انجام تکلیف و سفر به آخرت است، خاطرنشان کرد: نباید در مصداق اشتباه کنیم که چه چیز باارزشی را  امانت گرفته ایم.

وی با اشاره به اینکه قرآن یک موجود زنده است و در صحرای محشر شاهد اعمال انسان خواهد بود.، خاطرنشان کرد: متاسفانه در برخی خانه ها قرآن به یک کاغذ و مرکب تبدیل شده است.

این استاد حوزه با بیان این که نفرین قرآن در صحرای محشر نصیب کسانی می شود که آن را با عمل نکردن به آیات الهی، سوزاندند، تاکید کرد: هویت و اعتبار قرائت قرآن به تدبر و عمل به آیات قرآنی است، اگر آیات قرآن در جامعه، عملی نشود قرآن به کتاب قصه ها تبدیل می شود.

حجت الاسلام نظری با تاکید بر این که قرآن زمانی بر خانواده های ما نازل می شود که توصیه های قرآن را عملی کنیم، ابراز داشت: فرودگاه قرآن حافظه و ذهن نیست، بلکه قلب انسان است و شرط تحقق آن، عمل به قرآن است.

این استاد حوزه تصریح کرد: عروسی که در شب عروسی اش از زیر قرآن عبور می کند، اما در خیابان با چنان وضعی در مقابل نامحرم عکس می گیرد و رقص می کند، تنها از زیر کاغذ و مرکب رد شده، نه قرآن.

وی تاکید کرد: قرآن بدون اهل بیت(ع)، تحریف و انحراف است و قرآنی که در دست داعش است، این گونه می باشد.

حجت الاسلام نظری با اشاره به این که انس با قرآن یکی از راه ها برای عمل به آیات الهی است، اظهار داشت: خانواده ها روزانه با تلاوت چند آیه از قرآن کریم، آن را به پیامبر اکرم(ص) هدیه کنند، چرا که شرط همنشینی با اهل بیت(ع) در آخرت، حشر دنیوی است.

وی به قاریان توصیه کرد: قرآن را در ماه محرم احیا کنید، چند دقیقه بدون سینه زنی و زنجیرزنی، آیه ای که رأس مبارک امام حسین(ع) تلاوت کردند، قرائت کنید.

استاد حوزه علمیه تبریز در پایان استفاده از ماهواره را در شأن جامعه اسلامی ندانست.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha