شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام میرعمادی

نماينده ولي فقيه در استان لرستان با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه ضرورتي انكار ناپذير است،گفت: جامعه نمونه اسلامي در گرو اتحاد این دو نهاد علمی محقق می گردد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام و المسلمين سيد احمد مير عمادي در همايش روز وحدت حوزه و دانشگاه كه در دانشگاه علامه طباطبايي خرم آباد و با حضور دانشجويان و طلاب برگزار شد، گفت :  امروز دشمنان اسلام و انقلاب به دنبال اين هستند که  با  ایجاد تفرقه بين حوزه و دانشگاه جدایی انداخته و  به اهداف استعماري و استكباري خود برسند.

وي با اشاره به اينكه براي تحقق اهداف عاليه نظام اسلامي و انقلاب بايد وحدت حوزه و دانشگاه بر قرار باشد، افزود : اگر ما بخواهيم در برابر سلطه سياسي فرهنگي و اجتماعي دشمنان اسلام و انقلاب بايستيم بايد با به دو بال علم و ايمان مجهز گردیم تا به كمال برسيم.

نماينده ولي فقيه در استان لرستان تصريح كرد : دو نهاد كه مي توانند علم و ايمان را به جامعه تزريق كنند حوزه و دانشگاه است و اگر خواهان اين هستيم كه سرنوشت انسانها به سعادت برسد بايد وحدت حوزه و دانشگاه هميشه بر قرار باشد.

امام جمعه خرم آباد، وحدت حوزه و دانشگاه  را از سفارشات امام راحل )ره( و دغدغه امروز مقام معظم رهبري دانست و افزود : دلسوزاني همانند شهيد مفتح ، شهيد مطهري و شهيد بهشتي در اين راه زحمات ارزنده اي را براي نظام اسلام و انقلاب كشيده اند و ما هم بايد امروز با گرامي داشت ياد و خاطره اين بزرگواران در جهت تحقق وحدت حوره و دانشگاه تلاش كنيم.

وي در پايان  همچنين با اشاره به اينكه تقرب الهي و تكامل ، خلافت و حاكميت ،  برقراري قسط و عدل و  ارائه يك جامعه نمونه اسلامي از اهداف عاليه اسلام و نظام انقلاب است گفت : رسيدن به اين عناصر تنها با وحدت بين حوزه و دانشگاه محقق مي شود و امروز بايد این مساله مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha