پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نوروزی مشهد

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) مشهد بر گسترش مرزهاي دانشی براي تحقق الگوي ايراني و اسلامي تاکید کرد.

حجت الاسلام نوروزي، مدير مدرسه علميه امام خميني(ره) مشهد و نماينده سابق مردم رباط کريم و بهارستان در مجلس شوراي اسلامي، امروز در نشست هم انديشي اساتيد حوزه و دانشگاه، در مدرسه علميه عالي نواب مشهد به فرصت هاي پيش روي وحدت پرداخت و ابراز داشت: امروز با همه تهديدهايي كه از طرف دشمنان وجود دارد، به پيشرفت هاي خوبي توسط حوزويان و دانشگاهيان رسيده ايم.

وي افزود: بايد از فرصت امروز استفاده بهينه داشته باشيم و نسبت به تاثيرگذاري بهتر و بيشتر ايران در جهان به بحث و بررسي بپردازيم.

مدير مدرسه علميه امام خميني(ره) مشهد با تاكيد بر اهميت توجه به علومي مانند معماري و همراهي اين علوم در اسلامي نشان دادن جامعه، يادآورشد: بايد بطور كامل از حوزه تئوري وحدت حوزه و دانشگاه بيرون آييم و به صورتي عملياتي اين وحدت را در اجتماع بروز دهيم.

*لزوم ایجاد تمدن اسلامی

در ادامه اين نشست، حجت الاسلام گلستاني، از کارشناسان حوزوی با بيان اين كه برداشت از سخن بزرگاني مانند امام راحل و مقام معظم رهبري اين است كه احيا و ايجاد تمدن اسلامي، هدف وحدت حوزه و دانشگاه مي باشد، ابراز داشت: گسترش مرزهاي دانش براي تحقق الگوي ايراني و اسلامي پیشرفت، حاكميت روح اخلاق، تحقق مباني و اهداف نظام اسلامي، سازگاري حوزه با نيازهاي جامعه، ايجاد دانشگاه اسلامي از ديگر اهدافي است كه مي توان از فرمايشات بزرگواران در زمينه وحدت حوزه و دانشگاه برداشت كرد.

وي، رسيدن به گفتمان فهم پذير و قبول يكديگر، تواضع هر دو نهاد نسبت به هم، تقويت نمادها و نمودها و بالا بردن ظرفيت تحمل يكديگر را از راه حل هاي افزايش وحدت اين دو نهاد دانست و گفت: توجه به معنويت در كنار فعاليت هاي علمي و پژوهشي، به روز نگهداشتن هسته علمي، تربيت نيرو و تامين نيازهاي تربيتي و نيز تدوين سند چشم انداز آينده اين دو نهاد به صورت مشترك از كارهايي است كه مي توان در جهت وحدت حوزه و دانشگاه انجام داد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha