پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 341231
۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۱
وزیر بهداشت

حوزه/ تقدیر و تشکرهای کم سابقه مراجع عظام تقلید از وزیر بهداشت نشان دهنده رضایت آیات عظام از عملکرد این وزارتخانه بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز پنجشنبه بیست و هفتم آذرماه در سفری یک روزه با هدف ارائه گزارشی از عملکرد وزارت بهداشت و تقویت وحدت حوزه و دانشگاه به دیدار مراجع عظام تقلید رفت که آیات عظام از خدمات پزشکی دولت یازدهم، اهتمام جدی وزیر به طرح سلامت و نگرش مثبت به افزایش جمعیت تقدیر کردند.

*با فعالیت های مثبت دولت، وزارت بهداشت اعتبار گرفت

 اولین دیدار وزیر با آیت الله العظمی صافی گلپایگانی  بود که معظم له با اشاره به اینکه من از جنابعالی و همکاران محترم تان صمیمانه تشکر می کنم، اظهار داشتند: شما کار بسیار بزرگی را انجام دادید و منشا خیر و برکت شدید؛ من این موفقیت بزرگ را که موجب رضایت مردم شده است را به شما تبریک می‌گویم

ایشان تصریح کردند: از اول انقلاب در مسائلی که در وزارت بهداشت جریان داشت مطلع بودم و شاید بتوان گفت تا به حال چنین توفیقی برای این وزارتخانه حاصل نگردیده است.

معظم له همچنین افزودند: بنده با فعالیت های خیر و خوب شما در قبل از وزارت آشنا بودم و سوابق خوب شما و تجربه های مفیدتان در امر پزشکی و خدمت به مردم سرمایه بزرگی برای شماست که الحمدالله با کارهای مثبت صورت گرفته دولت و وزارت بهداشت اعتبار خاصی پیدا کرده است.

*انتخاب وزیر بهداشت، انتخاب ظریفی بود

آیت الله العظمی وحید خراسانی نیز در دیدار با وزیر بهداشت اظهار داشتند: رئیس جمهور آقای روحانی، نیت خدمت دارند و انتخاب شما انتخاب بسیار ظریفی بوده است.

*خدمات پزشکی دولت بسیار چشمگیر است

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار با وزیر بهداشت با اشاره به اینکه از دیدار با شما بسیار خوشبخت هستم، اظهار داشتند: الحمدالله گام های خوب و مناسبی برداشته اید که آثار آن در جامعه نمایان است.

ایشان همچنین تصریح کردند: دولت خدمات خوبی انجام داده است، اما خدمات پزشکی دولت چشمگیر تر ازخدمات دیگر می باشد.

این مرجع تقلید افزودند: سلام من را به دکتر روحانی برسانید و بگویید که شرایط سختی است اما مطمئن باشید با مقاومت و همراهی مردم مشکلات حل خواهد شد.

معظم له همچنین خطاب به دکتر هاشمی گفتند: شما موفق هستید و دعا می کنم بیشتر موفق باشید.

*طبابت آقای وزیر

یکی از نکات جالب این دیدار طبابت دکتر هاشمی از خادم دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی بود که جناب وزیر به معاینه وی پرداخت و داروهای لازم را برای درمان وی تجویز کرد.

*تقدیر از خدمات کم سابقه وزارت بهداشت به مردم

در ادامه  آیت الله  العظمی نوری همدانی با ملاقات وزیر بهداشت اظهار داشتند: خداوند به شما توفیق داد تا شایستگی و نیت خیرخواهانه خود را ارائه کنید.

ایشان خطاب به وزیر بهداشت تاکید کردند: خدمتی که با این وسعت انجام دادید بسیار مهم و کم سابقه است.

معظم له همچنین افزودند: هر یک از افراد جامعه وظیفه دارند از نیت و کار شما تشکر کنند و بنده نیز به عنوان طلبه ای از طلاب حوزه علمیه قم از خدمات شما تقدیر  و تشکر می کنم.

*ابراز محبت حضر آیت الله نوری همدانی به وزیر بهداشت

یکی از حواشی جالب این دیدار ابراز علاقه و محبت مداوم حضرت آیت الله نوری همدانی به دکتر هاشمی بود که در پایان صحبت های خود نیز گفتند: اجازه بدهید من مجدد چهره شما را ببوسم.

معظم له همچنین سه مرتبه خطاب به وزیر بهداشت گفتند شما را به خداوند می سپارم.

*وزارت بهداشت، خوش درخشید

آیت الله  العظمی جوادی آملی نیز گزارش وزیر بهداشت را جامع و امیدوارانه توصیف کردند و گفتند: شما خدمات صادقانه ای داشتید و وزارت بهداشت خوب درخشیده است و بنده امیدوارم مستدام و بیش از گذشته موفق باشید.

*نطق پیش از دستور آیت الله العظمی سبحانی/خدمتی هم به گوش بنده داشته باشید

یکی از حواشی جالب دیگر نیز آغاز سخن حضرت آیت الله سبحانی پیش از گزارش وزیر بهداشت بود؛ ایشان به تعبیر خود در نطقی پیش از دستور با اشاره به اینکه در طول دوران بهداشت و درمان جمهوری اسلامی ایران، دکتر هاشمی گام بلندی برداشته، اظهار داشتند: هیچ کار اسلامی بدون مخالف نیست و الحمدالله اکثریت مردم از خدمات وزارت بهداشت راضی هستند.

ایشان در اشاره به فعالیت کلینیک نوآوران سلامت که وزیر بهداشت پایه گذار این گروه جهادی است؛ اظهار داشتند: پیش از آن که مسئولیت وزارت را بپذیرید، خدمتی در جنوب ایران به کسانی که مشکل چشم داشتند ارائه می کردید و خدمت بی نظیری بود و امیدوارم این خدمت تداوم داشته باشد.

وزیر بهداشت نیز در پاسخ گفت: این گروه هم اکنون در بوشهر است و دو هفته دیگر نوبت جراحی بنده است.     

همچنین حضرت آیت الله سبحانی که سابقه معالجه توسط دکتر هاشمی را دارند، به مزاح به وزیر بهداشت گفتند: شما خدمتی به چشم بنده کردید، یک خدمتی هم به گوش بنده کنید تا کلام حق را بشنود.

ایشان همچنین تصریح کردند: خدمات شما یکی پس از دیگری به چشم می آید و امیدواریم این خدمات به نتیجه قطعی برسد.

*همت دولت در اجرای طرح بیمه سلامت

آیت الله العظمی موسوی اردبیلی نیز با تقدیر از خدمات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار داشتند: بیمه همگانی در سالیان گذشته تصویب شده، اما عملیاتی نشده بود که به همت وزیر محترم و این دولت اجرایی شد.

یکی از حواشی جالب این دیدار سوال وزیر بهداشت از این مرجع تقلید در خصوص دلیل تاخیر تصمیم ایشان برای تاسیس بیمارستان بود که معظم له پاسخ دادند از این طرح منصرف نشده ایم و در آینده این مسئله را بررسی و اجرایی خواهیم کرد.

آیات عظام مکارم شیرازی، موسوی اردبیلی و سبحانی سابقه درمان و عمل جراحی چشم توسط وزیر بهداشت را دارند.

*خواهش وزیر از رسانه ها

دکتر هاشمی همچنین ارتباط صمیمانه خوبی با خبرنگاران برقرار کرده بود و با متانت خاصی پاسخگوی سوالات آن ها بود و غالبا از رسانه ها خواهش می کرد به فرهنگ سازی صحیح بپردازند تا مشکلات به طور ریشه ای تغییر کند و برخی تخلفات را به حساب کل جامعه شریف پزشکی نگذارند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین در دفتر حضرت آیت الله موسوی اردبیلی به امامت حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش استاندار قم، نماز مغرب و عشا خود را اقامه کرد.

دکتر هاشمی در آخرین برنامه پایانی خود در جلسه ای مشترک با دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، استاندارقم، امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از خیرین قم به مشکلات موجود در عرصه بهداشت و درمان قم رسیدگی کرد و طرح ساخت دهکده سلامت در قم را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

*رضایت مندی کم سابقه آیات عظام از یک مقام دولتی 

اما نکته برجسته دیدارهای وزیر بهداشت با آیات عظام، تقدیر و تشکر کم سابقه مراجع تقلید از یک مقام مسئول اجرایی بود که این مسئله بدون تردید، به دلیل رضایت مندی بالای مردم از عملکرد وزارت بهداشت ناشی می شد که با تداوم تلاش های وزارت بهداشت و حل مشکلات مردم در زمینه بهداشت، سلامت و درمان این رضایت مندی ارتقا خواهد یافت.    

گزارش: محمدمهدی عنایت پور

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسین اسلامی IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    این چه جور حاشیه نگاری است؟ آبروی مراجع و حوزه را برده اید با این وضع خبر زدن تون