جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 341241
۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۶
وقف و رسانه

حوزه/ سومین همایش وقف و رسانه و محفل عزاداری دهه آخر صفر با حضور علما،و مدیران استانی در امامزاده جعفر شهید قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» سومین همایش وقف و رسانه  با حضور، استاندار، نمایندگان مردم قم درمجلس، علما، مدیران استانی و اصحاب رسانه در در امامزاده جعفر  شهید(ع)قم برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین صالحی منش، در این مراسم با تاکید براین که وقف نه تنها در فرهنگ شیعی و اسلامی بلکه در فرهنگ همه ادیان جایگاه ویژه‌ای دارد، اذعان داشت: اهمیت این موضوع به قدری است که امروزه حتی در کشورهای اروپایی و آمریکایی هم به این موضوع پرداخته شده و وقف هایی برای امور دینی وجود دارد.

استاندار قم، اذعان داشت : البته امروز وقف ها، باید بر اساس نیازهای جامعه و مطابق هر منطقه صورت گیرد تا شاهد اثرگذاری بیشتر آن باشیم، در شهر مقدس قم  وقف باید در مسیر توسعه اسلام ، در اولویت قرار گیرد که در همین زمینه ساخت حوزه علمیه می تواند بسیار موثر باشد.

حجت الاسلام شوذب شیری، هم در ادامه  این  همایش با تاکید بر اینکه وقف باید متناسب نیازهای روز انجام شود، یادآورشد: امروز اولویت اول قم بحث سلامت است که در همین راستا از گذشته علما و بزرگان دین ما به این مهم اهتمام داشتند و  یک سوم وقف استان از سوی  علما مخصوصا در زمینه سلامت بوده است که برخی  شامل 35 مرکز وقفی درمانی می شود.

به گفته این مقام مسئول، در همین راستا نمایشگاهی در شیخیان قم  آماده شده است تا نقش علما در وقف بیشتر معرفی گردد.

خاطرنشان می شود: سومین همایش وقف و رسانه به مناسبت آغار هفته وقف و  به همت اداره اوقاف و امور خیریه و بسیج رسانه استان قم برگزار شد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha