پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدرسه مرتضویه

مدیر مدرسه علمیه مرتضویه نطنز با اشاره به سابقه و قدمت 200ساله این مدرسه گفت: تاکنون طلاب بسیاری از این مدرسه به جامعه علمی کشور تحویل شده اند.

حجت الاسلام خسروی، مدیر مدرسه علمیه مرتضویه نطنز، در گفت و گو باخبرنگار حوزه در اصفهان پیرامون سال تحصیلی و چگونگی جذب طلبه و تاسیس این مدرسه اظهار کرد: این مدرسه علمیه قدمت 200 ساله ای دارد که توسط سید مرتضی نطنزی پایه گذاری شده و تا کنون  علمای خوبی را  تحویل جامعه داده است.

وی ادامه داد: این مدرسه علمیه در زمان دولت پهلوی، توسط دولت غصب و به آموزش و پرورش داده شد، ولی بعد از انقلاب با تلاش های روحانیون این مکان، به  کارکرد اصلی خود یعنی مدرسه علمیه تبدیل شد.

این استاد حوزه، گفت: علمای بسیاری در این مدرسه بار علمی خود را گسترش داده اند که امیدواریم بتوانیم امروزه نیز همانند این علما را بپرورانیم تا به جامعه خود کمک کنند.

وی بیان کرد: در حال حاضر و برای سال تحصیلی جدید، 30 طلبه ثبت نام کرده اند  که در پایه 3 مشغول به تحصیل می باشند و امیدواریم بتوانند آنگونه که شایسته است از این کلاس ها بهربرداری کنند.

مدیر مدرسه علمیه مرتضویه نطنز، دلیل کم بودن طلاب در این مدرسه را کمبود خوابگاه دانست و افزود: دلیل کم بودن تعداد طلاب در این مدرسه علمیه نبود خوابگاه می باشد که باعث انتقال طلاب به دیگر مدارس علمیه می شود.

وی اضافه کرد: امسال به یاری خداوند اقداماتی را در گسترش خوابگاه ها و همچنین بالا بردن سطح آموزشی طلاب انجام خواهیم داد تا بتوانیم شاگردان بسیاری را در مکتب اهل بیت(ع) تربیت نماییم.

حجت الاسلام خسروی، در خصوص اساتید این مدرسه نیز ابراز داشت: امسال از اساتید بسیار خوبی در زمینه آموزش به طلاب استفاده کرده ایم و امیداواریم تا بتوانیم با بهره گیری از اساتید توانمند زمنیه تربیت شاگردان نخبه را مهیا کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha