پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
علما

امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر ضرورت وقف در جامعه گفت: امروز باید وقف جهت دهی شده و به سمت نیازهای جامعه سوق داده شود

به گزارش خبرنگار حوزه از کرمانشاه آیت‌الله مصطفی علما، امروز  در دیدار با مسئولان اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از مسئولان خواست  بیش از پیش به نیت واقفان توجه شود و اظهارداشت: در موقوفات سیدالشهدا(ع) جنبه‌های مدیریتی و سیاسی زمان و عصر خود رعایت می‌شد و این امر بیانگر این است که در وقف باید به احتیاجات زمانه توجه شود.

وی، توجه به نظر و نیت واقفان، در نظر گرفتن اولویت‌ها و توجه به مدیریت وقف را سه امر اساسی در انجام امورات وقفی دانست و عنوان کرد: وقف مسئله‌ای قرآنی است و توجه به آن سبب فراگیر شدن فرهنگ وقف در جامعه می‌شود.

وی گفت : مسئله وقف از صدر اسلام در میان مسلمانان رواج داشته به طوریکه امام علی(ع) بسیاری از نخلستان‌ها و چاه‌های خود را وقف مسلمانان می‌کردند.

آیت الله علما با بیان اینکه مسئله وقف در دیگر ادیان الهی نیز مطرح شده است عنوان کرد: در دین اسلام از وقف به عنوان حبس محبت و مودت تعبیر شده است و به عبارتی سبب ماندگاری موقوفه می‌شود.

امام جمعه کرمانشاه ثبت 22 هزار رقبه از سوی یک واقف کرمانشاهی را سبب مباهات دین اسلام دانست و افزود: مسئولان باید در احیا وقف، انجام مقصود و نیت واقف نهایت دقت داشته باشند همچنانکه مرحوم آیت‌الله بهجت برای اطعام روز عید غدیر قم تمام محاسبات را با دقت انجام می‌داد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به مدیریت زمان و مکان اجرای وقف و رعایت جوانب احتیاطی را از امور مهم و واجب در فریضه وقف گفت: اگر موقوفات در زمان و مکان خود انجام شود امکان استفاده بهینه و حداکثری از وقف فراهم می‌شود.

وی تبلیغ را اقدامی مثبت از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه دانست و افزود: تبلیغ دین مبین اسلام به عنوان  اقدامی برجسته سبب آگاهی اقشار مختلف مردم از جمله روستاییان از مسائل شرعی و دین اسلام می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha