پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام رحیمی صادق

مدیر حوزه علمیه استان فارس گفت: همکاری و هماهنگی میان حوزه و دانشگاه ، پیش از‌ آنکه وظیفه نخبگان و دل‌سوزی این دو نهاد علمی و معرفتی باشد، حقی برای کل جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد هادی رحیمی صادق، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در فارس، با بیان اینکه تعامل حوزه و دانشگاه و تاکید بر وحدت این دو نهاد علمی از یادگارهای ارزشمند امام (ره) است اظهار داشت: شهید مفتح چهره شاخص علمی و معنوی در حوزه و دانشگاه ، از جمله افرادی بود که توطئه استعمار در جدا نگاه داشتن دو قشر دانشگاهی و روحانی، از هم را با تمام وجود احساس کرده بود و در راه تحقق بخشیدن به آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی، ایجاد وحدت میان این دو قشر مهم جامعه را وجهه همت خود قرارداد.

وی افزود : بحث درباره وحدت و تعامل یا هم‌گرایی و پیوست دانشگاه و حوزه، پیش از‌ آنکه وظیفه نخبگان و دل‌سوزی این دو نهاد علمی و معرفتی باشد، حقی برای کل جامعه اسلامی است.

این استاد حوزه استان فراس، اضافه کرد: جامعه حق دارد از نخبگانش وحدت و هم‌گرایی مطالبه کند؛ زیرا تأثیری که این پیوست و گسست به لحاظ سلامت و ناهنجاری اجتماعی و رشد و انحطاط جامعه دارد، سرانجام نصیب عموم افراد جامعه خواهد شد.

عضو شورای حوزه علمیه فارس گفت: تعامل و ارتباط هماهنگ و کارآمد و مؤثر حوزه و دانشگاه، مقوله‌ای نیست که از سر تفنن به آن پرداخته شود، بلکه باید به عنوان حق جامعه و مسئله‌ای استراتژیک به آن نگریست و در مورد آن اندیشید.

وی گفت: از دیدگاه برخی از صاحب نظران ، وحدت حوزه و دانشگاه، این است که یک جهان‌بینی بر هر دو حاکم باشد؛ یعنی جهت‌گیری هر دو الهی باشد که به نظر می‌رسد این سخن، تبیین درستی از مسئله است.

مدیر حوزه علمیه استان فارس،، اضافه کرد: بر اساس این معنا هر دو باید دانش‌آموختگانی تربیت کنند که هدف اصلی آنها قرب الهی است و برای تحقق این هدف، در خدمت به جامعه اسلامی و رشد و پیشرفت آن بکوشند.

حوزه و دانشگاه، به منزله دو بال برای پرواز یکدیگرند

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: امروزه بدون تردید، حوزه و دانشگاه، به منزله دو بال برای پرواز یکدیگر و در حکم مکمل هستند  و در واقع، هیچ یک از این دو بدون دیگری، نه توان پرواز خواهد داشت و نه کامل خواهد بود و نیازمندی این دو به یک دیگر، خود، دلیلی عقلی بر ضرورت وحدت میان حوزه و دانشگاه است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha