جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کنفرانس گرجستان

به همت مرکز آل البیت گرجستان، کنفرانسی با موضوع « خشونت علیه زنان ممنوع» در شهر تفلیس پایتخت این کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه به نقل از مرکز فرهنگی قفقاز، کنفرانسی با موضوع « خشونت علیه زنان ممنوع»  با همت مرکز آل البیت (ع) گرجستان و با حضور مقامات رسمی گرجستان ، سفرای جمهوری اسلامی ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان، نهادهای دینی ، اجتماعی و برخی سازمان های غیر دولتی  مردم نهاد  در شهر تفلیس برگزار گردید.

آدَم شانتازده مفتی مسلمانان غرب گرجستان و  مدیر این کنفرانس  اعلام کرد :هدف از این رویداد و کنفرانس که  به ابتکار اداره  مسلمانان گرجستان برگزار شده است این است که راه های  پیشگیری از خشونت علیه زنان  مورد  بحث  و بررسی  قرار گیرد. در ادامه این  کنفرانس پاتا زاکاریشویلی وزیر دولت گرجستان، شیخ حاجی رامین ایگیدوف رئیس اداره مسلمانان گرجستان، حاجی یاسین علیف رئیس مسلمانان شرق گرجستان و برخی دیگر از میهمانان به سخنرانی پرداختند.

وی افزود: برابری اجتماعی یک عامل کلیدی برای اطمینان از توسعه جامعه است. افزایش خشونت علیه زنان در گرجستان نگرانی بسیار جدی است. در مذاهب مختلف  خشونت علیه زنان امری نکوهیده بشمار می آید اما در دین مبین اسلام  مقام و منزلت و جایگاه زن دارای جایگاه رفیعی می باشدو به طور خاص حقوق زنان در اسلام با مردان نسبتا برابر است. در جهان امروزی فقط در دین اسلام  اصول اساسی برابری جنسیتی  مورد قبول بوده و به ما ارث رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha